Het SEIKO (instruments) horloge dat je waarschijnlijk nog nooit gezien of gehoord hebt

Hier en daar wordt dit horloge sporadisch genoemd op HF.

Ik heb het over het SEIKO metronoom horloge.

Eerst kijken en luisteren naar de SMW006A:

Er zijn 6 basismodellen:

Destijds heeft Fratello een review geschreven:

Nog volop te koop op eBay enzovoorts voor de door Fratello genoemde prijsjes!

A musthave in je ( Seiko- ) horloge collectie?

20 likes

Niet mijn ding…:thinking:

1 like

Ja, hoor, zover ik weet, zijn er meerdere topics hier op HF ervan. In ieder geval al een paar ergens in een Seiko topic voorbij zien komen.

Geweldig horloge. Ik loop al tijden met de gedachte er eentje te scoren, maar het zou een snack voor me zijn.

2 likes

Ik heb nog wat Game n Watch dingen die ook dat geluid maken

Cool man nog nooit gezien :slightly_smiling_face:

Bijzonder horloge.

Best geinig

Interessant :thinking:

1 like

Eerste keer dat ik deze zie. Geen functie die ik zelf zou gebruiken, maar moest dat zo zijn dan was dit wel een leuk horloge.

1 like

Een grappig horloge.

Grappig!
Ik houd het bij 'n metronoom app op mijn phone.

Als een momenteel “dormant” (al een paar jaar, moet echt weer aan de bak) klassiek geschoold gitarist, vind ik dit wel heel erg leuk eigenlijk. Heb een klassieke houiten Wittner metronoom gehad - takkeding, veel te luid - en heb nu een app op de telefoon. Heb nog geleerd met een stemvork mijn gitaar te stemmen. Ik durf te beweren dat ik dat van begin af aan beter kon dan al de leraren die ik gehad heb. En nu kan bijna niemand het meer, want - tuning-apps of tuning-pedalen.

Vind het wel een straf om met een metronoom mee te spelen; maar ze geven je in elk geval een idee wat voor basistempo de componist in gedachten had.

Enorme gimmick natuurlijk, maar wel een coole :+1:

Supercool!

Maar wat moet je er mee?

1 like

Wat moet je met een duiker die 10 kilometer diep kan? :man_shrugging:

3 likes

Zeker waar, maar ook die zijn cool :smile:

1 like

Heb al vaak boven de Koop Nu knop gehangen, maar uiteindelijk is ie vrij klein, zou de band kut zijn en laat je het 4x zien op een verjaardag en dat is het dan wel weer.

Zal ik er dan toch maar eentje bestellen? :thinking::sweat_smile:

5 likes

Lees net dat jij er wel raad mee weet :slight_smile:

1 like

Met gitaren of duikers? :upside_down_face: