Het Seiko-virus slaat weer toe!

Afgelopen week sloeg het Seiko-virus weer genadeloos toe in de vorm van deze Seiko 7006-8030. Het automatisch uurwerkje tikt er lustig op los en laat me per 72 uur een kleine 30 seconden in de steek. Daar kan ik wel mee leven! :slight_smile:

Het klokje is volgens de productiedatum-kalender uit januari 1972 en ziet er nog behoorlijk goed uit. Enige minpuntje is dat de dagaanduiding het niet doet (die is met uitgetrokken kroon niet meer in te stellen - de datumaanduiding wél), maar dat valt nog wel een keer te repareren, lijkt me.

De zwarte leren band met het rode stiksel zat eraan. Die staat 'm goed, vind ik, dus die blijft er ook nog even aan zitten.

Ik vind 'm mooi en ik ben blij! :slight_smile:

Prachtig exemplaar !!
(tu)

Mijn beste,

Proficiat met deze nieuwe aanwinst.
Een kordate klok, van een gerenommeerd horlogehuis. Met het kloppend hart van deze ‘Seiko’ zit het wel goed. Doch ook de uitstraling mag er wezen. Een fraaie wijzerplaat welke je de tijdgeest met de nodige passie doet beleven. En inderdaad die zwarte leren band met het rode stiksel staat er prima bij.

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze kordate klassieker.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Vind hem prachtig. Tijdloos design ook! (tu)

C.

Mooi horloge Paul! (tu)
Weer een pracht Seiko!

Groet,
Werner

Prachtig, meer foto’s!!!

Mooi!!! gefeliciteerd(tu) echt '70? lijkt veel jonger (mooier:))

wow…mooie klok

Ziet er erg goed uit!

Helemaal mijn smaak!!!

Mooi hoor!

Mooie Seiko (tu)
En die band staat er goed bij.

Erg mooi, zo wil ik er wel een uit oktober '67 in die staat.

Oud, maar niet oubollig, heel erg leuk.

Veel plezier ermee