Het Seko virus wordt erger

Helaas kon ik mijzelf niet bedwingen bij het zien zien van deze Seiko Chronograaf, dus maar aan de collectie toegevoegd.

groet

Ed

Beste Lacroix,

Ik vind het een heel mooi horloge.
Is het een mechanisch horloge?

Mijn beste,

Proficiat.!!
Je hebt wederom een formidabel horloge in de wacht gesleept.
En als ik jou nieuwe aanwinsten van de laatste tijd hier zo op het forum bekijk zijn dat er aardig wat.
Doch ook met deze bijzonder fraaie ‘Seiko’ wens ik je veel plezier.
En tja, je zegt het immers zelf; het betreft een ‘Virus’. Dus er staat ons waarschijnlijk nog heel wat te wachten.:wink:

Orologio Signaturis Temporis

Je hebt (helaas) gelijk, het is echt een virus, waar ik nog niet van genezen ben.

Nog even geduld binnenkort komt er nog zo’n fraaie. Een Seiko Masterpiece.

Frederik, het is een Quarz uurwerk.

groet

Ed

Hoi Ed,

En wéér een fraaie aanwinst. Ruil je ze ook in, of heb je inmiddels al meer dan 30 klokjes?

Groeten,

Martin

Martin,

Wat ik heb verkoop ik niet, tenzij ik er een geweldig zat wordt, maar voorlopig is dat niet het geval.

Ik geniet van elk uurwerk, waarbij het mij vaak meer om vormgeving gaat dan om wat er in zit. Bioj Seiko is het vaak allebei goed en als je een beetje goed om je heen kijkt, nog voor zeer redelijke prijzen verkrijgbaar. Dat maakt het leuk.

Uiteindelijk wil ik ze in een vitrine hebben.

Ik heb geen idee van het totaal aantal, en dat wil ik niet weten ook.

Ach de een verzamelt postzegels, de ander munten en ik horloges.

Moet wel zeggen dat dit Forum ook wel erg aanstekelijk werkt.

groet

Ed

Ook ik heb het virus te pakken ik heb een seiko 5 seamater gekocht en twee weken later een oranje monster en jullie weten natuurlijk waar deze horloges vandaan komen, en dit zal zeker niet mijn laatste seiko worden.

Heb je er ook al foto’s van.
Ben benieuwd.

Ik moet alleen kijken hoe ik dit moet doen maar daar kom ik wel achter,maar het virus is wel toegeslagen, het ziet er zo mooi uit ik had nooit gedacht dat de seiko horloges er zo mooi uit zagen. Je ziet de monsters niet in de winkels liggen en dat moeten we zo houden.

Hoi Ed,

Mooi, dan denk je er hetzelfde over als ik :)-D
Ik heb er nog nooit één verkocht, en zal het ook niet gauw doen. Temeer omdat meestal het verhaal dat inmiddels aan een horloge zit meer waard is dan de paar tientjes die het gekost heeft (in mijn geval dan). De duurdere exemplaren die ik bezit zal ik al sowiso nooit wegdoen, omdat ik die alleen vanwege ‘gelegenheden’ aanschaf/krijg.

Ik heb ze onlangs trouwens wel geteld, omdat ik bij de komende Rikketik kistjes (meervoud :sunglasses: ) wil bijhalen.

Groeten,

Martin

Hoi Lacroix,

Welk virus wordt erger? Gelukkig staat het wel goed gespeld op de wijzerplaat :wink: Ik vind het een mooie chronograaf, had deze nog nooit gezien.

Mvg Marco

I’m sorry voor de veschrijving in de titel, zal wel door het virus komen…

Martin

Ik zoek ook nog goede opbergdozen. Heb jij daar toevallig ervaring mee?

:smiley: dat pas na 12 posts iemand opvalt datter helemaal geen Seiko in het topic staat, including me

Hoi Ed,

Niet persoonlijk, nee. De kraam op de Rikketik waar ik mijn eerste kistje heb gekocht, had wel heel veel soorten. Showkisten, koffers, winders, etui’s, zelfs wandkasten, enzovoort.
Zelf heb ik een geloten kistje gekocht. Zou je kunnen gebruiken, maar weet niet of dit is wat je zoekt. Deze
http://www.mijnalbum.nl/Foto-X3ME774A.jpg
is speciaal voor grotere horloges, en is inmiddels gevuld met alleen exemplaren van >40mm. Ik heb hier €35 voor betaald. Doordat de bodem aan de onderkant voorzien is van een fluweel-achtige stof kun je ze prima stapelen. Het lijkt me wat overkill om ze hierin in de kast te zetten.

Groeten,

Martin

Ik heb een foto in mijn album geplaats hoe kan ik deze foto laten zien ik ben ook maar een leek op dit gebied alvast bedankt.

MartinB Schreef:

Groeten,

Martin

Hee, dat kistje hebik ook! Zijn erg fijn, zeker gezien de prijs.

Nee toch… een quartz?? Gefeliciteerd hoor, prima horloge(tu)!

Groeten, Tom Vreeken.

Als je dit volgt, moet het goed komen:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

Groeten, Tom Vreeken.