Het spijt me maar Timex is toch echt bagger

Hallo allemaal,

Jullie kennen mij heeel misschien nog van dit hele gedoe:

http://www.horlogeforum.nl/t/het-timex-design-maar-niet-de-timex-bagger-kwaliteit/?source_topic_id=72856
Waar jullie mij fantastisch hebben geholpen in mijn zoektocht naar mijn allereerste horloge. Nog heel erg bedankt daarvoor, jullie zijn toppers haha.

Mijn oog viel uiteindelijk op de het Nederlandse merk Aevig. Maar na ongeveer een maand staren en twijfelen begon ik het horloge steeds minder mooi te vinden. Daarbij reageerde ze ook al niet op mijn e-mail, wat een beetje de druppel was. Toch maar geen Aevig voor mij :frowning2:

Dan maar weer alle opties langs. Alles naast elkaar gelegd. Weg gestreept wat ik niet mooi vond en niet aan mijn eisen voldeed. Er bleef vrij weinig over. Nou eigenlijk niets om heel eerlijk te zijn.

Wel waren er een hoop reacties dat ik het mis had met mijn eerste observatie. “Timex is geen bagger” “Lees je een goed in en koop toch gewoon die Timex”.

Waarom niet, vroeger verkochten ze goede horloges in ieder geval. Alleen de 50wr zinde me niet. Maar daar kan ik wel mee leven dacht ik zo.

Op naar de Bever. Geen horloge winkel, ik weet het, maar daar heb ik 90% van mijn reisspullen gehaald en ze leveren super service. Een paar dagen later ben ik een ape trotse eigenaar van de Timex die ik eerst niet durfde te kopen.

Lekker klein, niet in de weg. Voelt fijn. Duidelijk, simpel, goedkoop en mooi. Ook nog hele goede achtergrond verlichting. Trots het fotootje gestuurd naar familie en die vinden hem ook mooi. (Behalve dan die festival bandjes, volgens ons pap haha).

Twee dagen later, TWEE dagen. Ik ben op een feestje en laat mijn horloge zien.

Nondetju.
Maar weer terug naar de Bever dan.

In de Bever: "Dit heb ik nog nooit gezien, wel heel gek. Nog nooit eerder gebeurd. Hier heeft u een vervangend horloge."
Ik vertrouwde het voor geen meter, want iemand had een review geschreven met precies hetzelfde probleem. Maar ik nam die man op zijn woord en neem de nieuwe mee terug. Misschien had ik gewoon pech, een foutje in productie ofzo. Borgring vergeten of fout geplaatst, een foutje gebeurt zo.

Dit horloge gaat mee op reis. Hoera, een heel jaar lang gespaard en twee maanden backpacken. Dus het horloge hoeft het maar twee maanden vol te houden om zijn functie te volbrengen. Maar twee maanden, dat kan niet mis toch?

Vier dagen later. Hoe laat is het nu in Zweden? Vraag ik me af terwijl ik mijn jas omhoog stroop. Bam, knopje weg.

Ik ben er klaar mee, ga toch weg met je Timex. Ik kies voortaan een ander merk. Of in ieder geval iets wat zichzelf al bewezen heeft.

Nu ben ik op reis en vertrouw ik voornamelijk op mijn Gopro voor de tijd. Een video camera. Ik moet 3 menu’s verder om de tijd en datum te kunnen zien.

Het simpelste horloge dat je kan verzinnen. 2 wijzers en 1 knopje en Timex weet het troep te maken. Nooit meer.

Ik zoek misschien ooit nog verder naar maar eerste échte horloge, want dit is de naam horloge niet echt waardig. 'T stomme ding stopt namelijk met de tijd aangeven als hij zijn knopje kwijt raakt.

Einde frustratie bericht.

6 likes

Ik heb 'n Timex weekender - nog nooit een luider tikkende quartz gehad. Ook was het glaasje gekrast na dag 2 (ik heb heel veel zorg voor mijn spullen nochtans).

Laat ons zeggen dat ik niet geheel verbaasd ben door je verhaal :joy:

Magoed, mijn klachten kan je verwachten van n klokje van 30 EUR, maar de jouwe gaan toch echt over een productiefout mijn insziens.

Tjah, had je maar een seiko genomen.

Maar serieus, wel kut voor je!

Probeer het niet teveel aandacht te geven, en geniet van je reis. Dat is het belangrijkste. En om te backpacken heb je niet echt de tijd nodig, tenzij je een bus moet halen. Maar je kunt net zo goed liften en dan boeit de tijd ook niet.

Succes iig!

Jammer dat je deze ervaring hebt, maar kan gebeuren en zelfs 2x :confused:

Voor de ultieme beater, kan ik je een model van http://www.casio.com/products/Watches/G-Shock/ aanraden. Komen op HF ook regelmatig voorbij in de horlogemarkt :wink:

1 like

ja ik kreeg een keer mijn buurman aan de deur die vroeg of de muziek wat zachter kon

bleek de Timex

16 likes

Geef even je hostel/hotel adres door dan proberen we je wat toe te sturen :wink:

2 likes

Balen voor je! Ik heb zelf nog niet zo lang geleden bij Bever met een Timex in mijn handen gestaan. Was sterk afgeprijst en zat er aan te denken deze aan te schaffen voor zomaar erbij. Gelukkig bedacht ik me op het laatste moment dat ik het horloge waarschijnlijk toch zelden zou gaan dragen.
Na het lezen van jouw verhaal ben ik erg blij met mijn beslissing destijds.

Ik doe het klokje enkel nog aan voor 't stappen, en de muziek in de club overstemt ie nog nét niet :grin:
Scheelt niet veel.

1 like

Dat was, nu je het zegt, het tweede wat me niet 100% beviel. De tik was meer een schraap achtig geluid. Niet een scherp tikje wat ik mooi vind.

(Verkeerd gelezen, ik dacht dat je het over mijn horloge had :p) Klokje kostte 80 euro trouwens. Dan verwacht ik geen Rolex kwaliteit. Maar iets dat het tenminste een jaartje doet zou geen kwaad moeten kunnen toch? Haha

1 like

Neuh, het gaat allemaal wel. T’is meer dat ik weet hoeveel uur ik nog daglicht heb soms en of de winkel bijna dicht is. Wat dat betreft was het horloge alleen maar een luxe item. Ik overleef het hier wel :ok_hand:

1 like

Ik slaap in een tent en ben elke dag ergens anders. Anders stuur ik je wel wat gps coordinaten door :wink:

Ik zou toch lekker de Aevig Corvid heroverwegen :yum:

3 likes

Mijn broer heeft een field watch van de Bever die het prima doet. Maar ik weet niet of dat een Timex is.
Zoals ik zei is de Bever een top winkel, maar koop er geen Timex :yum:

Kan ik in ieder geval de tijd zien haha

Yup, extreem praktisch en de nokia 3100 onder de horloges. Maar mooi vind ik ze nog steeds niet. Haha

80 euro? man man man wat een afzetters.

1 like

Dat zal dan een Bertucci zijn. Heb ik ook een. Is prima spul.

1 like

Mijn hand eraf als je met deze ook problemen had gehad:

Beats them all.

2 likes

http://www.monsterwatches.nl/index.php/product/snk803/

Voor 70 euro had je ook een leuke automaat als deze gehad. Ach. Jammer van de leerschool, maar komt allemaal goed :wink:

2 likes