Het stopwatch topic!

Net weer eentje binnen die in dit topic mag. Tissot 1940’s split seconds stopwatch. Binnenin uiteraard een Lemania uurwerk, een 19N20 kaliber.

M’n eerste mechanische uurwerk met split seconds complicatie :blush:

10 likes

:star_struck: Gefeliciteerd :partying_face: :clap: :clap: :+1: mooie :stopwatch: aanwinst :+1:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Dank je :pray::blush:

1 like

Eentje weer in orde laten maken :stopwatch:

9 likes

Ik heb deze stopwatch op een zolder gevonden. Ik ben al overal aan het zoeken gegaan.
Ik weet nu dat het een Lemania is (dat staat er op) maar ik kan de schaalverdeling nergens terugvinden.
Een keer rond is 10 seconden. De kroon is reset.

Ik zou graag meer weten over deze stopwatch, functie, leeftijd enz.

Zou een foto toe willen voegen maar weet niet hoe

Dat kan je tot nader order niet. Moet je minstens TL1 voor zijn. Paar dagen meelezen en dan krijg je dat automatisch.

Dan is het alvast geen prul. Ik ben benieuwd naar de foto’s, eens je die kan plaatsen. :smile:

1 like

Ik heb ondertussen al rondgekeken op dit forum maar kan hem nergens vinden. Het lijkt erop dat de buitenste schaalverdeling km/h aangeeft. Dus start op punt A stop na 100m op punt B en lees dan in de buitenste ring hoeveel km/h gemiddeld werd gereden. Klopt dat? Waar werd dit voor gebruikt en in welke tijd? Waarom kan ik zo’n stopwatch nergens terugvinden, is dit een zeldzame?

4 likes