Het Swatch Topic

Société de Microélectronique et d’Horlogerie, wie kent ze niet? Opgericht in 1983 op initiatief van de Zwitserse banken, omdat deze niet meer geloofden dat de Zwitsers konden opboksen tegen het Aziatische quartz “geweld”. Sinds 1998 voert het bedrijf de naam Swatch, vernoemd naar het succesvolle horloge, bedacht door toemalig CEO Nicolas Hayek. We hebben dus behoorlijk wat te danken aan de Swatch Group, want zonder hen, had de horlogewereld er heel anders uitgezien.

Maar goed, wie is er in het bezit van deze plastic (soms metalen) wondertjes, die ervoor zorgden dat de Zwitserse horloge industrie bleef bestaan? Show ze in dit topic, misschien zijn er mensen met hele bijzondere (vroege) modellen?

Hier is mijn topper, kijk 'm glimmen:

deze, al heb ik hem nog nooit gedragen, alleen een keer omgehad om te passen,
hij is overigens nog te koop, http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,2470042

Eentje maar :

de Swatch Beat uit 2006 met “Beat internet Time”

( Aluminium kast overigens )

m.v.g. Gerard

To Che

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1873932,1873932#msg-1873932

:wink:

Mijn eerste horloge!

Kan me nog goed herinneren dat ik hem zo belachelijk hard vond tikken :stuck_out_tongue:
misschien toch eens een nieuwe batterij plaatsen

Brutus Schreef:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1873932,1873
932#msg-1873932

:wink:

Swatch topics, ik kan er geen genoeg van krijgen :wink:

swatch tin toy

swatch scuba 200 devine

Nog even gezocht op Squigly en die van mij gevonden :slight_smile:
het is de Tutto Tondo uit de '94 collectie

http://www.squiggly.com/nl/swatch/the-originals/standard-gents/tutto-tondo-gk711.htm

M’n eerste

En m’n huidige

Een van mijn eerste echte horloges was een Swatch die ik nog steeds zoek. Maar dan voor een redelijke prijs, ik wacht al 30 jaar, daar kan wel wat bij.

Kortstondig deze zwarte swatch the beep gehad. Maar omdat de dienst t niet meer deed, weer weggedaan.

Heeeeel lang geen swatch gehad (hou niet zo v dat plastieken of hun quartz). Maar tja, als bondfannkon ik t niet laten om de die another day te nemen om tijdens de film te dragen. Zeg maar de poor mens reverso :+
Overigenss tesamen met de 1e limited 007 omega.

Daarna toch wel nieuwsgierig geworden naar n stalen swatch. Dat werd de drax.

Ik klaar wel es dat sommige klokjes met n stijve band inkijk hebben (hm… Klinkt n beetje schunnig zo :D), maar deze is precies andersom. Het lijkt wel alsof de klok voor iemand met n kleine pols is gemaakt. Hij moet ‘uitzetten’ voor ie om de pols kan vallen (Td)
En daarnaast vind ik t jammer dat de linker stukjes vd bandaanzet geen zwart stukje heeft om te matchen met de zwarte schakeltjes op de band.

Daarna kwam ik n dr. No in de uitverkoop tegen. Geinig voor de verzameling, maar voelt veels te licht aan voor mijn gevoel.

Ik overwoog nog de jaws, die ik best leuk gedaannvind met de tanden in de band. Maar wist me te beheersen…

Daarna jaren geen swatch meer. T is gewoon niets voor mij.

Toch nog n zwarte system51 gekocht. Puur voor t uurwerk, want ook dit klokje is me te licht.

All adoratie hier ten spijt, vandaag brak voor de derde keer de horloge band van de Swatch van mijn vrouw… Zij is er helemaal klaar mee en gaat nu dus reclameren bij Swatch. Ik ben benieuwd, de Swatch groep staat niet echt bekend om een soepele after sales service! Heb hier zelf al vaker mee te maken gehad, dus laat eigenlijk het woord service maar weg helaas.

Zoltar Schreef:

All adoratie hier ten spijt, vandaag brak voor de
derde keer de horloge band van de Swatch van mijn
vrouw… Zij is er helemaal klaar mee en gaat
nu dus reclameren bij Swatch. Ik ben benieuwd, de
Swatch groep staat niet echt bekend om een soepele
after sales service! Heb hier zelf al vaker mee te
maken gehad, dus laat eigenlijk het woord service
maar weg helaas.

Ouch, suc6!

Ik had te horen gekregen dat in nederland er swwtchgroup stores zijn. Die accepteren ook horloges die niet bij hen gekocht zijn.

Ik heb slechts eenmaal te maken gehad met de aftersales van de Swatch groep en kan zeggen dat ik zeer tevreden was. Ze hebben me gratis een enorme doos gestuurd met de originele doos en papieren voor mijn Longines Legend Diver. Die was per abuis verkocht in een kleine doos.

jantje.vlaam Schreef:

Ik heb slechts eenmaal te maken gehad met de
aftersales van de Swatch groep en kan zeggen dat
ik zeer tevreden was. Ze hebben me gratis een
enorme doos gestuurd met de originele doos en
papieren voor mijn Longines Legend Diver. Die was
per abuis verkocht in een kleine doos.

Er is denk ik wel n verschil tussen de aftersales vbl swatch en swstch group. Bij de laatste kun je ook aankloppen met n breguet v 10k+

Zoltar Schreef:

All adoratie hier ten spijt, vandaag brak voor de
derde keer de horloge band van de Swatch van mijn
vrouw… Zij is er helemaal klaar mee en gaat
nu dus reclameren bij Swatch. Ik ben benieuwd, de
Swatch groep staat niet echt bekend om een soepele
after sales service! Heb hier zelf al vaker mee te
maken gehad, dus laat eigenlijk het woord service
maar weg helaas.

Hallo, ik ben eigenlijk wel benieuwd om welke Swatch het gaat? En het materiaal van de band?

Ik heb er drie.

De Body & Soul zodat ik een Swatch en een skeleton had.

achterkant:

En uiteraard de Sistem51

Achterkant:

en ooit van een ex-collega gekregen de Rotterdam acces, geen eigen foto helaas.: