Het Ultieme Droomhorloge (Betaalbaar / Spaarbaar en Onbetaalbaar)

We hebben natuurlijk allemaal mooie horloges. Maar de volgende is wellicht nog mooier.

Dan ben ik zeer benieuwd wat jouw ultieme droomhorloge is. En dan in een klasse die je zou kunnen betalen (met wat sparen) en een onbetaalbare klasse (erfenissen en het winnen van de loterij even daargelaten).

Hier komen mijn droomhorloges:

Betaalbaar / Spaarbaar:

  • Panerai Luminor GMT

Onbetaalbaar:

Girard Perregaux Vintage 1945 XXL

Ernie

Zenith open chrono

onbetaalbaar
Nieuwe horloge van zenith
ze kunnen er 3 per jaar maken
kosten 500.000 euro

Betaalbaar
A Lange und sohn
Grosse Lange 1 in platina. Krijg ik ondanks een beetje vertraging eind volgende week.
http://www.alange-soehne.com/de/02_watches/img/grlange1_medium_c_115.025.jpg

Onbetaalbaar

Iwc Grande complication

Mvg Dennis.

betaalbaar: Patek Calatrava Grande Taille witgoud of geelgoud of Ellips D’or

spaarbaar: Gouden Rolex Sub met blauwe plaat/lunette

onbetaalbaar: Audemars P. RO tourbillon of Franck Muller tourbillon Rev. 3

mvg

Jullie zitten er allemaal goed bij :D!
Nog niet zo oud, alleen werk in het weekend, dus:

Haalbaar: Omega Speedmaster Reduced

(ontzettend) onhaalbaar: A. Lange und Sohne Langematik Perpetual

Jaap, als je een Daytona koopt zou ik echt de witgouden met lederen band nemen. Die is nog best mooi. Geelgoud is net iets too much vind ik.

Jaap oei wat heb jij een goede smaak. Beide horloges zijn echt prachtig. Persoonlijk vind ik 10000 euro echt het maximale wat ik wil uitgeven. Ik vind hogere bedragen niet meer in verhouding staan tot het gebodene. zelfs al zou ik een paar miljoen bezitten stonden er geen horloges op de wensenlijst van 20000 euro of meer.

Mocht ik ooit een erfenis krijgen waarmee ik een leuk horloge zou kunnen kopen of een suikeroom ergens hebben zitten die opeens een leuk bedrag stort dan zou ik een Patek 3940 willen.

Het liefst in staal of geelgoud(dus niet witgoud zoals op de foto)

…volgens mij kost een A.Lange Platina ong 25000,= euro.

Ik denk haalbaar(ooit) een rolex staal of een Christiaan van der Klaauw.

Onhaalbaar een zenith waar ik vanmiddag een artikel van heb gelezen,model weet ik niet (onthouden is toch onnodig) prijs 500.000 euro worden er 3 per jaar gemaakt ,en een computer pikt de 3 gelukkige uit een wachtlijst,1 uit europa, 1 uit het oosten en 1 uit Amerika.

Dat is ook weer waar. Als ik het geld ook echt zou hebben dan komen er ook ineens zoveel andere merken tot je beschikking. Ikzelf zou dan meteen een Parmigiani kopen. :smiley: Al is die niet eens zó onbetaalbaar, hij is wel súpermooi.

Klopt maar die iwc zit boven de 200000 euro en dat is gewoon niet te doen. Buiten de prijs is de levertijd ook ontzettend lang.

Mvg Dennis.

Jemig… 25.000 e… Je moest zeker wel zoeken naar een onbereikbaar horloge, you lucky man :smiley:

Hier mijn twee centen :

betaalbaar / spaarbaar

droomhorloge

Gr Sven

beste forummers

mijn betaalbare is een stalen date

mijn spaarbare is een gmt 2 met zwarte bezel

of een turnograph, ook heel mooi (weet iemand de oorsprong van het turnograph model?)

en de onbetaalbare is een platina (alhoewel ik het verschil met wit-goud niet zie) day-date met een paar baquettjes op de witte/zilveren plaat

de plaatjes zijn geleend, kan van de date wel eens een plaatje schieten…

groeten Mike

Voor de afwisseling maar eens een Rolex? :smiley:

inderdaad…

ik vind het een heel mooi en goed horloge, mijn date is uit 85, gekocht in 87 voor 1.800,- altijd binnen de marges gelopen. nog nooit een beurt gehad! alleen een kroon en tube vervangen (had opeens de kroon in mijn hand, schrok mij rot) een superklok

vorig jaar voor mijn vrouw een oyster perpetueel g/st no date gekocht via internet van een belg bij de franse grens van een foto, na veel 5-en en 6-en kreeg ik m voor 561,- geld overgemaakt (zou het niemand aanraden, don’t try this at home) keurig het klokje gekregen, er zijn nog eerlijke mensen. klokje naar Roel en Toesja gebracht en in ruil voor 400,- een als nieuw etalageklaar klokje teruggekregen met een prachtige awc doos, let wel een klok uit 73. prachtig toch?

daarom Rolex…