Het ultieme iedere dag horloge

Ik zou graag jullie hulp willen.

Inmiddels heb ik eenleute collectie horloge’s, maar mis ik voor mij gevoel het ultieme iedere dag horloge. Het enige horloge wat mij dit gevoel geeft is de Patek Philippe Nautilus (5711/5712) Dit horloge kan perfect onder een pak maar ook onder een spijkerbroek met een trui. Van zaken lunch tot een avond in de kroeg met vrienden.

Wat er alleen mis is met horloge is de prijs. Kunnen en willen betalen liggen hier beide niet op een lijn.

Dus de vraag is, wat zou voor jullie het ideale ultieme iedere dag horloge zijn?

Voor mij is dat mijn net aangeschafte Glycine Combat Sub.

Stalen duiker met rustige wijzerplaat. Net formaat(42mm) en erg dun. (11mm) waardoor hij erg makkelijk onder lange mouwen kan.
Saffierglas en 20 atm dus het glas krast niet (snel) en je kan ermee het water in.
Met drilled lugs is het banden wisselen zo gedaan en hij kan met eigenlijk alle bandjes wel.
Geschikt voor sportieve, casual en dressy aangelegenheden. Ligt er maar aan welke band je monteert.

Ik vind het mooi, maar niet 100% een match onder een pak en laat ik daar nou dagelijks in lopen.

Ah ja als je iedere dag in pak loopt is een ander horloge wellicht beter geschikt. Toch wat meer de dressy kant op.

Misschien een Tissot Visodate dan? Dressy, maar kan ook prima casual.
En in het wat hogere segment: een submariner.

urban Schreef:

Ik vind het mooi, maar niet 100% een match onder
een pak en laat ik daar nou dagelijks in lopen.

Nou…dat soort horloges bestaat niet
en wanneer er iets is dat er op lijkt
dan is het nog erg afhankelijk van de drager

mvg Gerard.

Heel wat anders dan een PP, maar voor mij is het deze:

Voor mij is dat mijn Seiko Premier Chronograph big date:spc058p1

(Foto geleend van het net)

@Selie: ik begrijp dat je nog vlinders in je buik hebt van je zojuist aangeschafte Glycine, maar een hele mooie match met een pak vind ik het niet. Het kan natuurlijk wel!

:slight_smile:

De Grand Seiko…

http://www.grand-seiko.com/

Als dresser is hij ook echt het minste geschikt, dat besef ik me. Maar met een crocoband en een klein beetje fantasie kan je er denk ik wel mee wegkomen. Mits je pak goed staat natuurlijk. :+

Een horloge dat sportief, casual EN dressy perfect staat bestaat m.i. niet. Ergens ga je een compromis moeten sluiten. Ligt er maar aan waar je dat compromis doet en of je de nadruk legt op dressy of niet.

Hmm ultiem blijft moeilijk en daar waag ik mij niet aan haha.

Maar ik kan me wel een beetje voorstellen wat je bedoeld. Wel fijn wanneer je een horloge altijd om kunt houden.

Deze voor mij

Eric

Denk dat een Aqua Terra inderdaad richting het ultieme gaat voor iedere gelegenheid. Sportief & chic. En nog behoorlijk betaalbaar tov de Nautilus.

Ultiem vind ik idd ook moeilijk. Aqua terra achtige klokjes komt er idd bij in de buurt. Beetje standaard, zonder saai en ouderwets/klassiek/star te zijn.

Andere categorie zijn voor mijndee kameleons onder de horloges. Klokjes die n andere uitstraling krijgen met n ander bandje. Ik had er n topic over waar oa de omega railmaster en rolex explorer in voorkwamen.

Rolex explorer 1 of datejust vind ik erg goed staan. Met name de eerste… Niet echt herkenbaar als Rolex ( hij verdient te veel) en toch klassiek en sportief.

Dat lijkt me een hele goede.

Blauwe Tudor Black Bay op staal?

Voor onder een pak… iwc portoguese

Nog steeds duur… dat wel. Wat is maximaal budget?

Longines Hydroconquest, de 41 m.m. met blauwe plaat !!!