Rond de 700 euro.
Echt een reishorloge met veel mogelijkheden. Wel vrij groot met 50 mm.
Suunto Kailash
Ik ben het met je eens, maar het ligt natuurlijk wel aan het type vakantie. Ook ik ben meer voor de avontuurlijke vakanties en in de natuur gaat de telefoon meestal in zo’n waterdichte box in de rugzak. Gezien de activiteiten is de kans op verlies ook wat groter. Ik kan me voorstellen dat als je vakantie meer bestaat uit ‘wining and dining’ je voor een dresser kiest.
Ben nu aan het plannen voor een mogelijke trip naar Brazilië en mijn contact daar adviseerde me zelfs om geen dure sieraden, horloges of zelfs merkkleding te dragen vanwege het gevaar van niet alleen beroving maar zelfs ontvoering. Volgens haar gebeurt dat daar veel en staan de bendes op het vliegveld al te selecteren.
Een solar powered Casio G Shock is daarom het aangewezen reishorloge voor mij en mijn reizen. Digitaal is ook lekker makkelijk aan te passen aan de tijdzones en als tweede tijd dan gewoon de tijd van het thuisfront idd. Ook het alarm als wekker kan goed van pas komen. Het lichte gewicht maakt het makkelijk om gewoon altijd om te houden.
.
Ik kom regelmatig in Brazilië om de familie van mijn vriendin te bezoeken. Het afgelopen jaar was ik zelfs voor een maand in Rio de Janeiro om Portugees te studeren en ik kan je inderdaad adviseren om je mooie horloges thuis te laten. Mensen worden daar zelfs op klaarlichte dag van hun waardevolle bezittingen beroofd.
Merkkleding zou ik mij niet heel druk om maken. Aan smaakvolle kwaliteits/merkkleding valt trouwens niet snel te zien dat het een duur is, dat voel je aan de stof en zie je aan de afwerking
Mocht je ooit in de situatie komen dat je wordt beroofd, alles direct afgeven. Het gebruik van een wapen wordt niet geschuwd.