Het ultieme reishorloge!

Haha, mooi die veronderstellingen. de bekrompenheid druipt eraf.

Ik ben nog nooit in cm geweest. daarentegen is de sub - onder meer - in iran/filipijnen/japan/australie/rsa etc geweest.

1 like

van je sub kan een local vijf jaar eten en wonen, is dat dan wel gepast om die dan daar te dragen? nog even los van diefstal/beroving risico, dat moet je zelf weten natuurlijk

of is maatschappelijk bewustzijn ook bekrompen? :wink:

Van het geld dat jij jaarlijks aan je horlogehobby besteed kan een Filipijnse local ook minstens een jaar riant leven (gok ik).
Waar leggen we de grens wat maatschappelijk aanvaardbaar is ? Ik weet het antwoord niet. Het is wel goed om er over na te denken. Ik ga in november naar Cuba en zit er over na te denken om iemand daar blij te maken met een Seiko.

maar dat wrijf ik ze niet onder hun neus door er daar mee te gaan shinen (en ik neem aan dat ze niet op dit forum rondhangen) :wink:

Ook (Nederlandse) bekrompenheid imo. Ik vind het juis leuk om 1 horloge altijd op vakantie te dragen. Of dat nou een seiko sub is of een rolex. Denk ook dat je daar langer plezier van hebt dan een g-shock oid (maar blijkt al genoeg uit mijn reacties).

Er is trouwens genoeg geschreven waaruit blijkt dat juist backpackers (of mensen die voor een habbekrats willen reizen) weinig tot niets bijdragen/opleveren voor de lokale bevolking. De normale (en rijke) reizigers zorgen juist voor meer geld en banen voor de locals.

Ervaring leert ook dat geen hond daadwerkelijk let op welk horloge je draagt. In sommige landen (zoals de filipijnen) gaat ie wel op de nato zodat hij minder flashy is.

Maar dit is denk ik iets voor een ander draadje. Het is iets voor ‘ons’ om te denken dat iedereen let op welk horloge je draagt; dat is gewoon niet zo.

Tof!

2 likes

haha, toch wel mooi, alles wat ruikt naar een kritische noot of aanmoediging tot zelfreflectie is bekrompen! :wink: ik vind het krampachtig vasthouden aan je eigen referentiekader dan weer juist bekrompen… :slight_smile:

dat geloof ik meteen, maar dat rechtvaardigt voor mij nog niet om het astronomische verschil in welvaart nadrukkelijk te laten zien

dat denk ik ook

1 like

Dat verschil in welvaart blijkt toch al uit het feit dat je er bent, in een hotel zit, lekker bestelt waar je zin in hebt, etc.

klopt, maar dat is wat mij betreft geen vrijbrief om ze om de oren te slaan met je rijkdom

er zit natuurlijk wel verschil tussen een vijfsterren resort en Airbnb of een simpel guesthouse

ook daar kun je in differentiëren, ik ga echt niet op Lombok met luide stem champagne en kreeft bestellen, ook al zou ik daar zin in hebben en het kunnen betalen

bekrompen of niet, voor mij gaat respect voor de omstandigheden voor de lokale bevolking dan even boven mijn eigen hedonistische behoeften :wink:

2 likes

Natuurlijk. jouw voorbeeld is het andere uiterste en zou ik nooit doen. ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat zij weten dat als jij op lombok een paar bier en eten besteld voor 8 euro en je in een hotel van 40 euro zit, zij al weten dat je goed in de slappe was zit. iig tov henzelf.

Ik vind dat nog steeds echt iets anders dan met een horloge van 7k rondlopen. Maar goed. Je ziet het niet en ik heb niet de illusie dat je het gaat zien :wink:

Ik neem mn sub niet eens meer mee naar mn werk, nadat een collega me aanstootte en de vraag stelde…

“is het een echte” :scream::scream::scream: Awkward :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

2 likes

En ik dacht een draadje te lezen over een reishorloge (≠ vakantiehorloge) …:confused:

1 like

Ja zeg, ik ook :slight_smile:

2 likes

Ik ga deze ook kopen door dit topic. De GW5600 gaat er uit. Huidig vakantiehorloge.

2 likes

Nothing beats a 5000 :wink:

Of een GIEZ

Yes! Dan ontvang ik mijn bonus van Casio! :wink:

De batterij beats de 5600 :smile:

My eyes, my eyes!!!