Het ultieme reishorloge!

Zelf altijd een Casio gw9400 Rangeman mee. Topklok voor wildernis doeleinden. Ik neem aan dat je niet in het restaurant zit met berguitrusting onder de modder, dus een extra klokje mee bij een overhemd een idee?

Ik heb als vakantieklok een GW5600. Die staat ook op jouw fotos als ik me niet vergis?

Mijn Rolex Gmt is eigenlijk meer mijn vakantiehorloge, maar die neem ik niet mee naar de wat meer ‘spannende’ landen.

GW M5610. Ik heb er wel een, maar het de foto’s zijn van het web hoor.

1 like

Geniaal. Ik ben tijden op zoek naar een versie die lijkt op de GW 5600 maar dan een die ook in Europa synct met atoomtijd. Dat is die van jou dus blijkbaar!

Tissot T-Touch Solar. Ik reis veel en kom elke keer weer bij deze uit.

1 like

Dit ( evt. met een rubberband ) ; https://watch2day.nl/deal/16253/seiko-5-sports-automatic-snzh53k1

Voldoet niet volledig aan je wenslijstje, maar komt wel dicht bij en is super praktisch

Ik heb in het verleden overwogen om een G-Shock aan te schaffen om die mee te nemen op vakantie, maar ik gebruik al die toeters en bellen van G-Shock toch niet. Dus m’n horloge dat ik steevast meeneem om op vakantie te gaan, is de Rado D-Star.

Er zit een chronograaf op, is waterdicht tot honderd meter, werkt met een jumping hour om de datum in te stellen en is gemaakt van keramiek waardoor kansen op krassen minimaal zijn. Vorige zomer droeg ik het iedere dag in Normandië en vond er een titanenduel plaats tussen de Rado en een abdijmuur van Le Mont Saint-Michel. Deze confrontatie tussen hard en onzacht werd met gemak gewonnen door de Rado. Dus als ik iets ergens per ongeluk raak, moet ik geen schrik hebben voor krassen.

Ben al op heel veel plekken geweest (jungle, zee, regenwoud, mangrove, etc etc) en voor mij is het enige belangrijke dat de klok een beetje robuust en waterdicht is. Voor de rest hoeft het niet zo spannend te zijn allemaal :slight_smile:

Mijn reisklok, deze G-shock GW-M5610. Echt supertevreden over. Loopt op zonne-energie (nooit leeg!), is super hufterproof, automatische tijdzonefunctie, draagt comfortabel en is slechts 129 eurk ofzo. Echt een topper.

Heeft niet al je genoemde functies alleen.

2 likes

Moet zeggen dat dit ook een uitermate geschikte kandidaat is, volgens mij. Ziet er ook wat leuker uit dan een G-Shock.

2 likes

Mijn reishorloge is een G Shock. Moet solar powered zijn en de rest (welke functies nog meer) maakt me niet uit.
Ivm met mogelijkheid van verlies gaat er een plastic handopwindhorloge mee. Een ‘WW II’ kopie noem ik het maar.
Even draaien en ding doet het.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik doorgaans geen restaurants of disco’s bezoek tijdens vakanties of trips, dus heb helemaal geen behoefte aan iets wat ook maar enigszins op een dresser lijkt.

Kan voor jullie helemaal anders zijn natuurlijk.

Grappig zo’n opmerking - dat je voor alarm je telefoon hebt.
Je kunt op zo’n toestel namelijk ook op zien hoe laat het is (En waar het noorden is, hoe hoog je boven de zeespiegel zit, tweede wereldtijd, stappenteller, maanstand en weersverwachting)

Misschien is het een smartphoneforum iets voor je?

2 likes

Uitstekend reishorloge voor een paar tientjes.
Nog 100M waterdicht ook :+1:

TS:
In een net restaurant moet je gewoon de rekening betalen.
Wat voor horloge je draagt maakt geen bal uit :grin:

Grt.

2 likes

Alle functionaliteit die je zoekt, niet te groot en met lange mouwen mag je vast een vorkje prikken bij Jonnie en Thérèse;

Casio Pro Trek PRW3100

4 likes

Ik zou dan persoonlijk ook kiezen voor een G-shock, maar dan wel een met wat meer functie’s. Denk aan de Rangeman of de mudmaster. :sunglasses::facepunch:

Typerend zo’n reactie.

Alsof je te allen tijde je telefoon op of bij je draagt. Bij het slapen neem ik aan dat hij wel naast je ligt. Zwem jij met je telefoon?

plaats even een scherpe uit dat zootje die ik je door had gestuurd :joy:

Ah. Club Med.

Ja die dus!

1 like