Hoi allen, ik ben benieuwd wat jullie favoriete horloge is, maar nog belangrijker is het verhaal er achter. Horloges hoeven niet altijd duur te zijn , ze kunnen ook al van onschatbare waarde zijn door het verhaal wat er achter zit ( denk aan je opa, of van een acteur / artiest) ik hoor het graag!
Leuk idee, ik ben benieuwd naar de verhalen. Misschien een goed idee om zelf af te trappen?
Ja, kan leuk topic worden. Maar idd, @Harmen1, kom maar op met dat verhaal (en natuurlijk foto’s)!
Goed idee, helemaal niet aan gedacht.
Ik heb een aantal maanden geleden een scooter gespoten van een vriend van mij. De zus daarvan had een klappertje gemaakt en ik werd gevraagd om het te repareren. Na ongeveer 8 uurtjes te hebben gewerkt aan het scootertje ( geschuurd, geplamuurd, gespoten, de-monteren ) was die weer helemaal spik & span. Nu wou die enorm graag geld geven, maar ik wou liever een cadeautje ofzo. Ik geef persoonlijk niet zoveel om duiten. Na een aantal weken te hebben gewacht op mijn “cadeau” kwam die langs met een enorm klein brievenbus pakketje, ik keek hem raar aan en fronste mn wenkbrauw. Terwijl ik het pakketje openmaakte begon die een beetje te grinniken. “Ik weet dat je een kleine passie hebt voor horloges, dus ik dacht laat ik iets in die trend geven” ik maakt het pakketje open en er zat een Omega Seamaster uit ‘76 in, gesigneerd door een turkse handelsbank.
Dit horloge gaat nooit meer uit de collectie!
Dit was het horloge van mijn vader toen hij in 1997 overleed kreeg ik het horloge.
Ik heb het een paar jaar geleden een servicebeurt gegeven met een nieuw glas en nu draag ik hem af en toe.
Groeten Jeroen
Hier is het ooit mee begonnen.
Het zal 1973 geweest zijn dat ik zulke horloges gekocht heb.
De Bullhead is op een zeker moment door bandbreuk van mijn pols gevallen, helaas stond ik op het dak van een vrij hoog huis en was er van het horloge niets meer over.
Jaren later ben ik op de openingsreceptie van Clockwise en kom in gesprek met de eigenaar.
Ruud had nog zo’n zelfde liggen en wilde die wel aan mij overdoen.
Het dames horloge is er nog steeds net als het meisje waar het voor gekocht was.
Zie hier het begin van mijn horlogehobby die geleid heeft tot vele jaren plezier.
Mijn favoriete horloge? Ik moest er even over nadenken. Maar dat is op dit moment toch wel deze. Ik heb ‘m nu twee weken, dus zit nog in de ‘honeymoonphase’. Dit zal dan ook zeker meespelen.
Maar goed, even een sprong terug in de tijd. 25 jaar geleden kocht ik, na er als arme student vier jaar lang verlekkerd naar te hebben gekeken in etalages en advertenties, mijn eerste ‘echte’ horloge: een TAG Heuer 1500 duiker. Man, wat was ik blij en trots! Met dit merk begon voor mij dan ook de horlogehobby. Dus toen ik onlangs, precies een kwart eeuw later bij een TAG Heuer AD bij mij in de buurt, een Carrera Calibre 5 date voor een heel vriendelijke prijs kon krijgen, heb ik dan ook niet lang getwijfeld.
Ik vind eigenlijk alles mooi aan dit horloge: de sexy typerende Carrera kast- en lugvormen, de wijzerplaatkleur, de schitterende structuur in de wijzerplaat, de fraaie opgelegde indexen, het opgelegde zilverkleurige logo, de wijzers, de gesigneerde kroon, het licht bollende saffier glaasje, de band, de sluiting, de see-thru caseback en niet te vergeten de voor mijn pols perfecte maat van 39mm. Daarnaast is dit horloge tegelijkertijd sporty én dressy. I love it!
Na het overlijden van mijn moeder medio 2018 was alles bijna afgehandeld maar toen ik een brief kreeg van het RDW dat het kenteken van de auto van mijn moeder op naam stond van een overleden persoon en dat dit binnen een korte tijd overgeschreven moest worden ging ik aktie ondernemen. Niet wetende wat ik met de auto moest doen en het ook niet iets voor mijzelf of mijn vrouw was heb ik deze verkocht en dacht ik dat ik met dit geld een mooie en leuke aandenker zou willen aanschaffen. Het feit wil dat mijn moeder altijd zei “jongen laat de armoe de pest maar krijgen” en tegelijker tijd ze altijd tegen mij zei dat ik “gek” was dat ik altijd van die dure klokjes kocht dacht ik : ik koop van de opbrengst een mooi horloge en telkens als ik ernaar kijk mijn moeder de “gevleugelde” woorden hoor zeggen het is een Datejust 41 geworden en geen minuut spijt van gehad en zo herdenk ik haar regelmatig
Ik ben vaak op en aan het water te vinden. Ik vind het al prachtig om naar de schitteringen te kijken. Ja, dan mag een duikhorloge niet ontbreken, hè?
Leuk verhaal en horloge! Maar nog wel een dringend advies: hang desnoods even een natootje aan dit horloge, totdat je een mooie band ervoor hebt. Ik moet denken aan die keer dat ik net na enkele maanden een vintage horloge terug had van de horlogemaker. Hij liep weer goed en zag er weer keurig uit (onderhoud gehad, gepoetst en nieuw plexi glaasje) en ik zou even, precies zoals jij nu doet -head only-, snel een paar fotootjes schieten. Terwijl ik de eerste foto schoot, draaide ik kennelijk mijn pols een fractie en schoof het horloge van mijn pols en knalde het op de grond.
Ik kon het niet opvangen, want in mijn andere hand had ik mijn telefoon, die ik dan had moeten laten vallen. Enfin, het horloge kon meteen weer terug naar de horlogemaker. Gelukkig is alles goed gekomen. Maar dat doe ik niet meer, in ieder geval!
Wat kan iets wat niet bijzonder oogt (sorry), zo ontzettend bijzonder zijn! Mooi👍🏻
Display ook weer opgeknapt
De eerste is van mijn opa geweest in zijn jongere jaren:
De Seiko toen hij ouder was. Ik heb mijn opa nooit gekend. En naast dit soort zaken en de verhalen het enige wat ik nog van hem heb.
De Festina was van mijn vader, die enkele maanden geleden is overleden.
De Rodania heb ik gekregen van mijn oma op mijn 16de jaren geleden. Ook mijn oma is intussen gestorven. Het horloge heeft ooit een klap van een zware metalen buis opgevangen en hierdoor mijn pols waarschijnlijk van een serieuze breuk behoed.
Later volgden er nog vele horloges, maar deze zijn speciaal voor me.
Het heeft me getriggerd in mijn hobby en heb zelfs besloten de avondschool horlogemaker te volgen uit interesse.
Ik heb meerdere verhalen maar laten we beginnen met deze.
Oh
P.s. nu in het blauwe om weer een nieuw verhaal te realiseren.