Onverwachte NA (niks new Arrival, gewoon nieuwe aanwinst) mijn eerste zenith El Primero 1969

Nou even de tijd gevonden voor een nieuwe aanwinst post.

Paar dagen in Spanje met het gezin en eigenlijk had ik maar 1 horloge meegenomen (wat ik nog nooit eerder heb gedaan).
Hoe dan ook ik was van plan om een hele week maar 1 horloge te dragen (de JLC DSC).

Maar net zoals de rest hier op het forum, loop ik elke vintage en of moderne horlogerie binnen of struin ik elke rommelmarkt af, op zoek naar iets geinigs.

Dus ik liep ook de plaatselijke Rolex dealer binnen, om (je weet maar nooit) een daytona te kopen :see_no_evil:

Nou die lag er … niet. Maar mijn oog viel wel op iets anders op mijn shortlist, (ja lang verhaal, Eerst was er een long list en inmiddels een shortlist van horloges welke ik graag nog wil toevoegen aan of gedragen wil hebben in mijn collectie(tje)).

Nu had ik eigenlijk met mij zelf afgesproken om dit jaar niks te kopen, omdat er ook een baltic en een meraud aan komen, dus genoeg afleiding om te voorkomen dat het ergens gaat kriebelen :grin:

Maar goed. Terug naar de dealer. Niks gekocht en lekker weer naar het strand gegaan.

Echter 2 dagen later ben ik toch gaan passen… ja, het kriebelde… en BAM! Gekocht.

Ik wist dat als ik ooit deze El Primero zou kopen ik deze op staal zou willen. En tja. Dat had dit exemplaar. Dus het wordt zeker swappen met leer.

Nou hierbij de foto’s zonder alle boekjes en toestanden die ik ook nog mee kreeg. :sunglasses:

De buitendoos. (Overigens valt de verpakking van zenith mij wel een beetje tegen. Ik bedoel Rolex dozen zijn ook waardeloos, maar Zenith is gelijkwaardig waardeloos, qua verpakking :v:):

De binnendoos:

De klep open:


En nog 1

Oh en nu om de pols op staal:

Zoals eerder aangegeven in het zenith Only topic gisteren, het is echt een prachtige horloge met een geweldige zilveren dial en opgelegde indexen en ster, maar hoe dan ook is hij heel lastig te fotograferen zoals deze in het echt overkomt. Geen enkele foto doet hem recht!

En op leer:

Bedankt! :beers:

Oh en nog snel 1 in de zon.

140 likes

Gaaf! Gefeliciteerd, staat ook nog op mijn long list…

1 like

Waanzinnig mooie aanwinst!

1 like

Dear God. It’s beautiful!

1 like

Zo, vette shizzle!

1 like

Zo, gaaf!
Zijn dagen dat ik niet spontaan een horloge van dit kaliber koop :joy:

Op staal snap ik, maar dit horloge leent zich echt voor leder. Mooie bruine of grijze lederen band, geweldig.

Geniet ervan!

2 likes

Héél erg gaaf! Gefeliciteerd

1 like

Wauw, wat een topper. Ik hoop die ooit ook nog een keer aan te schaffen.

1 like

De lugwith is 19 mm en ik had alleen een tropic, deze en een bruine liggen, maar, een grijze is onderweg!

Als het goed is morgen bij de post. Als het wat is zal ik hem posten!

:beers:

#trots

1 like

Gaaf! En die sluiting op de stalen band :kissing_heart:. Zoveel beter dan die bulk dingen ter grootte van een smart watch…

1 like

felicidades! buen reloj.

1 like

Prachtig ding. Op leer het mooist wat mj betreft, maar op staal mag hij er ook wezen.

1 like

Wat een kanjer

1 like

Mooi man… Mooie herinnering ook…

1 like

Super mooie NA. Leuk dat je hem op staal hebt gekocht :star_struck:

1 like

Mooi
Vooral op de bruine band

1 like

Prachtig horloge!! Mooier dan de daytona :smile:

1 like

Het is nèt maart!!! Je moet nog zo lang! :wink:

Prachtig, gefeliciteerd! En op leer eigenlijk het mooist maar goed dat je er staal bij hebt.

1 like

Schitterend mooi!:heart_eyes:
En op staal👍

1 like