Het verhaal achter mijn… DAY41

Nadat ik van mij man mijn eerste mechanische horloge (een Orient) had gekregen, groeide mijn belangstelling voor mechanische horloges steeds meer. En dan word je ook nog eens mega geprofiled natuurlijk door Facebook. Maakt niet uit hoe….het gebeurt.

Profiling op Facebook zorgde ervoor dat ik een reclame van CODE41 tegenkwam wat eigenlijk direct mijn aandacht trok. Normaal doe ik niet mee aan start-ups, dit paste op dat moment zo in mijn straatje. Een mechanisch horloge ontworpen door vrouwen, voor vrouwen. Het werd een stoer ontwerp. Een skeletonized horloge dat door iedereen te dragen is, unisex en in meerder uitvoeringen. Interesse is gewekt.

Het bedrijf is CODE41 en het project heet de DAY41. Na het bestuderen van het project en het belangrijkste, het horloge, leek het me ontzettend leuk om aan dit project mee te doen. Vanaf de start was ik er bij en toen begon het lange wachten. Door de Corona perikelen op dat moment moest iedereen wel wat langer wachten. Gelukkig word je netjes op de hoogte gehouden door CODE41. 9 maanden verder ontving ik mijn horloge, nummertje 156 van de eerste batch. En ze mag er zijn. Mijn man heeft het horloge op gemeten en deze loopt super netjes.

Het is het enige skeletonized horloge in mijn collectie. Persoonlijk vind ik het een modern, maar ook “tijdloos” horloge. Ik hou er van dat je zo goed de techniek van het horloge kunt goed kunt zien.
Dit horloge zie je niet vaak op dit forum. Zoals je kunt lezen, geniet ik er heel erg van. Ik hoop dat jullie dit horloge net zo kunnen waarderen als ik.

42 likes

Erg leuk horloge!
Ik heb ‘m “real life” gezien en inderdaad mooier dan op de plaatjes (lastig te fotograferen).
Geniet van je DAY41 :ok_hand:t2:

1 like

Welkom bij de kleine club code41 liefhebbers

6 likes

Dank! Heel mooi!

1 like

Super vet :star_struck:. Heb direct de website bezocht. Nu ben ik ook enthousiast. Gefeliciteerd met deze stoere Code 41

1 like

Gaaf ding. Ik vind dat ze best toffe dingen maken. Je moet er alleen wel van houden.
Heb alleen geen idee waar ik Code41 als merk moet inschalen op de horologische ladder maar dat boeit eigenlijk niet. Ze zijn tof. Geniet ervan.

1 like

Een bijzondere verschijning! Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

1 like

Mooi horloge! Veel draag plezier!

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst!

Ze doen niet onder voor mannen :thinking:

1 like

Gefeliciteerd, geniet ervan

1 like

Pretty cool! Enjoy!!:facepunch:t2:

1 like

Dit is wel grappig. Op de website hebben ze een lijst met kosten geplaatst bij een bepaald model met daarbij als titel ‘volledige transparantie’.

Kosten in totaal ongeveer €2000 en de verkoopprijs vanaf €5898 :sweat_smile:

2 likes

Zitten wel leuke modellen tussen, maar de presentatie via FB… en dan de constante -Wij doen al jaren net alsof we (ver)nieuw(end) zijn- :thinking:

Vind de band aan de kast oplossing wel innovatief, maar het oogt niet mooi

Voelt een beetje Li-guur aan.

Sluiting: China
Band: China
Kast: China
Logistiek: China / Italië/ NL / Duitsland / enz.
Ontwerp en ontwikkeling: Italië / NL / China
Assemblage: Duitsland

Hoe kom je daar dan bij?
Ik zie toch echt wat anders voor de DAY41.

1 like

Ik verwijs naar een ander “merk”.

Wat betreft Code41, het gros van de modellen zien er erg druk uit.
De Anomaly 02 vind ik wel mooi, die is het minst druk. Maar in dat drukke zit wel de kracht van Code41, wat dat betreft is het meer een kunstwerk dan een horloge.

Afschrijving is ook minimaal? Of gewoon een koper die zoveel mogelijk terug wil van zijn investering.

Mooi hoor, geniet ervan :ok_hand:t2:

Netjes toch?

Als ik kijk wat een product bij ons kost aan “productiekosten” (ruw materiaal en onderdelen) en ik kijk naar de verkoopprijs voor de eindklant dan is het verschil vaak veel groter. (En wij doen nog best netjes)
Je zit namelijk met allerlei personeel die betaald willen worden, marketing kosten, gebouwen, auto’s, vertegenwoordigers…veel te veel om op te noemen.
Als je (productie)kost + een paar procent doet ga je niet lang overiend blijven, óf een heel klein bedrijfje blijven.

2 likes

Nice. Mooie combi met de band trouwens :ok_hand:

1 like

Die marketing kosten zullen aanzienlijk zijn. Sinds ik de code41 website site heb bezocht krijg ik overal code41 reclames! :grin:

Ik vind ze ook erg mooi, maar voorlopig blijf ik ff weg van hun site hah!

1 like