De moeite waard, mooi mooi
Mooi horloge, hoor en daar zit heel wat TLC in! En gaaf verhaal ook. Bedankt voor het delen! En geniet ervan!
Oh, één puntje: volgens de gravering is Domitila in 1959 begonnen bij dat bedrijf en (dus) kreeg hij het horloge in 1979, voor twintig jaar inzet. Dit zou betekenen dat het horloge dus iets minder oud uit. Maakt allemaal niks uit, natuurlijk. Maar even om het verhaal nog completer te maken. Verder: klasse, man!
Ik las dat er stevige verbouwing /restaurering heeft plaatsgevonden : kloppen boren schrapen ,maarr het resultaat mag er zijn Goed gedaan en proficiat met het resultaat !
Ja, je hebt gelijk. Toen ik het verhaal schreef zag ik later pas dat mijn tijdlijn niet helemaal klopte. Kwam ook omdat je via de serial decoder uitkomt in 1977, dus het horloge zal wellicht nog een jaartje in de etalage hebben gelegen bij de lokale juwelier…
De puntjes staan op de i. Glaasje vervangen door een mooi Omega glaasje, nu kan hij weer mooi kijken.
Plaatje hoor Niks meer aan doen
Ik zou de band even met hoogkorrelig schuurpapier (500/600) in één richting kort opschuren. Dan wordt het nog een stuk mooier.
Leuk verhaal en mooie klok. Geniet ervan!
Mooi hoor! Echt een leuk horloge!
Dat zou ik best eens willen maar heb ik nog nooit gedaan. Ga ik me eens in verdiepen!
Wel even je band recht op tafel plakken en je schuurpapier langs een geleiding over de band trekken; uit de vrije hand gaat dat niet mooi worden
En eerst oefenen op die paar kapotte schakels die je nog hebt liggen
Inderdaad goede tips, zo wordt het ook mooi strak.
Misschien zijn er mensen die het uit de vrije hand wel goed kunnen.
Maar ik kom nog wel eens horloges tegen waar het niet helemaal gelukt is
Vond het leuk om te lezen thanks , goed gedaan trouwens
Leuk verhaal, mooi opgeknapt
Tof verhal Ruben
Leuk zo te lezen en mooi horloge.
De Omega famile is uitgebreid…
Veel plezier ermee!