Het verloren schaap - Lukas 15:1-10

Hebben jullie dat al eens meegemaakt ? Een horloge verloren ?

Goh, ik heb me ROT gezocht ! ! !

Voor dat we met vakantie gingen had ik al mijn klokjes netjes opgeborgen en naar veiliger oorden gebracht.

Dat was begin juli.

Na onze vakantie alles terug netjes uitgepakt ( elk horloge stak in een papieren tissue ) en WAT !!! ??? Er ontbrak één schaapje !!! ( snik )

Ik had dit eerst nog niet door, maar pas na een week of twee begon ik ze te missen.

Dan even denken - film terugspoelen - wat heb ik allemaal gedaan ?

Alle horloges zaten in enkele dozen en elk horloge zat in een papieren tissue om krassen te voorkomen.

Na de vakantie alle horloges van deze zakdoekjes ontdaan…en in de papiermand gegooid…

Zou ik ? Nee !!! Dat kon niet… of toch…
Achteloos een papieren zakdoekje ( waar het horloge nog in zat !!! ) in de mand geworpen ??? ( sorry hier bestaan geen emoticons voor )
Maar toch…de twijfel bleef bestaan.

De dagen gleden voorbij …

en voorbij …

en voorbij …

Ik had me er al bij neergelegd dat ik “ze” nooit meer zou vinden…

Maar vandaag, heute, aujourd’hui …

Effe een paar doosjes naar de zolder gedragen. Ik berg mijn horloges in kistjes op, dus de originele doosjes verhuizen naar de zolder.

Oudere doosjes effe vastgepakt en dan begin je te mijmeren…

Tot…hé da’s dat mooie doosje van die Pulsar met die “touch”-bediening.
Ah, en het instructie-boekje zit er nog in…

En wat blinkt daar ???

TADAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA !!!

Verklaring: Net voor onze vakantie had ik een aantal foto’s gemaakt en dan durf ik soms al eens een horloge in een ander doosje steken.

Mijn APRO-Bulova had ik in het Pulsar doosje geborgen, omdat dit met zwart fluweel bekleed is en dat de mooie goud-staal combinatie van de Bulova daar mooi op uitkwam.

Maar om één of andere reden ben ik er zelfs niet toe gekomen om die foto te maken en was het Pulsar-doosje mét de Bulova, op zolder verzeild…

WAT EEN OPLUCHTING VANDAAG !!! (tu) (tu) (tu) (tu) (tu) (tu)

Nog iemand straffe verhalen ? Kom op ! :wink:

Ik hoor het schaapje al tot hier: Bèèèèèhlova, Bèèèèhèèèèèèhlooova… :slight_smile:

MVG, :wink:

Chris.

En wie is nu de ‘zoon’ die er de pest in heeft dat de Bulova terug gekomen is?

Ik heb niet zo’n prachtig uitgewerkt verhaal als jij Marc maar ik ben ook een Seiko kwijt die me erg aan het hart ging. Een jaar of 6 van mijn ouders gekregen en altijd met veel plezier gedragen. Ik ben hem nog steeds kwijt :frowning: Grrrrr

Een straf verhaal heb ik niet voor je in de aanbieding, maar ik vind het leuk om te lezen dat je je verloren gewaande Bulova weer teruggevonden hebt! :slight_smile: