Het verschil tussen Hardlex en 'double domed' saffier

Op TZ-UK heeft member Kiki-Picasso twee foto’s geplaatst van zijn Tuna. Een ‘voor-en-na’ posting. Als je nog twijfelt…

Menno

Kijk zelf maar en zie het verschil:

Voor:

Na:

Sorry, maar als je twijfelt over wat?

maardein Schreef:

Tja, of je een double domed saffier zou willen aanschaffen, bijvoorbeeld? Jammer dat de foto’s en mijn bijschrift niet duidelijk genoeg waren (zijn). Vandaar deze aanvulling.

Menno

Oh, ok. Ik dacht dat er misschien een lang lopend meningsverschil was tussen hardlex en saffier aanhangers ofso, waar ik niet van op de hoogte was :slight_smile:

Maar het ziet er goed uit hoor!

thieuster Schreef:

maardein Schreef:

Tja, of je een double domed saffier zou willen
aanschaffen, bijvoorbeeld? Jammer dat de foto’s en
mijn bijschrift niet duidelijk genoeg waren
(zijn). Vandaar deze aanvulling.

Menno

Enerzijds vindt ik het leuk hoe de bolling van het glas met de weergave speelt, maar voor de leesbaarheid vindt ik (persoonlijk) het minder prettig kijken.

Marco-T Schreef:

Enerzijds vindt ik het leuk hoe de bolling van het
glas met de weergave speelt, maar voor de
leesbaarheid vindt ik (persoonlijk) het minder
prettig kijken.

Da’s nou het leuke aan deze twee foto’s je kunt alle voor- en nadelen eens rustig bekijken. Ik ga met je mee als het om de leesbaarheid onder een bepaalde hoek gaat. Anderen zullen juist het ‘vloeibare’(bij gebrek aan een beter woord) van de dubbele saffier waarderen, denk ik.

Menno

Persoonlijk vind ik afleesbaarheid onder onmogelijke hoeken totaal niet interessant. Als ik wil zien hoe laat het is dan draai ik m’n pols wel in de goede hoek…

Saffier ziet er in mijn ogen veel beter uit. De wijzerplaat is helderder en met meer kleur.

Geen idee wat dit is maar de wijzerplaat danst alle kanten op…

Je moet er van houden… ik hoop nog altijd op een email van pSeiko Ronno met daarin de aanbieding van een NOS 6309 glas :smiley:

gr. Roel

heeftie twee weken gedaan over een glaasje verwisselen?

ach tja, nog altijd sneller dan ik :slight_smile:

Krabong Schreef:

Geen idee wat dit is maar de wijzerplaat danst
alle kanten op…

http://i134.photobucket.com/albums/q109/krabongfot
o/Seiko/Seiko6309-glass011.jpg

Je moet er van houden… ik hoop nog altijd op een
email van pSeiko Ronno met daarin de aanbieding
van een NOS 6309 glas :smiley:

gr. Roel

Wat kan ik er aan doen, dat ik alleen net dát ene onderdeel niet heb, wat jij nodig hebt :slight_smile: :slight_smile:

Vind gebold glas wel mooi, maar niet te bol en 't moet de wijzerplaat niet ‘te veel’ vervormen.

Deze Rolex vind ik net niet kunnen… (thx doekr)

marnix_moed Schreef:

Vind gebold glas wel mooi, maar niet te bol en 't
moet de wijzerplaat niet ‘te veel’ vervormen.

Deze Rolex vind ik net niet kunnen… (thx doekr)
http://i188.photobucket.com/albums/z259/eos10d/rol
ex1_1.jpg

Mja, ik vind de band wat dunnetjes afsteken tegen de rest. Lijkt wel of ze daar niet over na hebben gedacht.:D:D

Menno

Ik ben zelf helemaal weg van domed saffier:

toegegeven, de reflectie is soms lastig :slight_smile:
Maar als je er recht voor zit is het net alsof er helemaal niets in het horloge zit.

't zien van deze wijzerplaat doet me denken aan 't witte voorstel voor de pmle2010 :stuck_out_tongue:

Deze vertekent ook leuk.
Maar wat is nu het verschil tussen “domed” en “double domed”?

Cruijff: Da’s logisch! Kijk double betekent 2 zeg maar, maar je hebt er één want één horloge hoeft er één tenzij je er twee hebt maar dat is logisch. Het gaat erom dat het glas van hunnie dus 2 keer een curve maakt zowel binnen als buiten terwijl de gewone domed alleen de bolle kant aan de buitenkant heeft dus eigenlijk is het weig maar de double is met 2 buitenspelers en de enkele bolle heeft er maar één dus scoren wij omdat hullie één hebben scoren wij omdat wij de dubbele hebben want dat is logisch-

lol :d

Leuk hoor.
Het was overigens een serieuze vraag.
Dus probeer ik nu het Cruyffiaans te vertalen.

“Domed” is dan aan de onderkant vlak en aan de bovenkant bol, beetje zoals het kapje dat je van een eitje af kan snijden.
“Double domed” is dan aan de onderkant èn aan de bovenkant gebold.
En dat kan dan twee kanten uit: 1) tegengestelde bollingen, zoals bij een hamburger (lijkt me niet waarschijnlijk) of 2) zelfde richting bollingen als een bij contactlens?

Variant: een dromedaris is “Domed” en een kameel is “Doubledomed”

Zo schreef op het SCWF iemand na het zien van mijn total-aftermarket Seiko 6105: “Col. Kurz is sooo domed.” :smiley:

Leuke woordgrap.

Menno

grootmokum Schreef:

Leuk hoor.
Het was overigens een serieuze vraag.
Dus probeer ik nu het Cruyffiaans te vertalen.

“Domed” is dan aan de onderkant vlak en aan de
bovenkant bol, beetje zoals het kapje dat je van
een eitje af kan snijden.
“Double domed” is dan aan de onderkant èn aan de
bovenkant gebold.
En dat kan dan twee kanten uit: 1) tegengestelde
bollingen, zoals bij een hamburger (lijkt me niet
waarschijnlijk) of 2) zelfde richting bollingen
als een bij contactlens?

Variant: een dromedaris is “Domed” en een kameel
is “Doubledomed”

ja. Domed is eitje en double domed is dus appeltje eitje.