Het verschil?

Hallo iedereen, ik ben hier nieuw op dit forum. Ik ben al een tijdje opzoek naar een mooi horloge. Nu heb ik er een gevonden de Tissot prc 200. Alleen weet ik het verschil niet tussen de automaat en de quarts (ben namelijk een groentje met horloges) zou iemand me kunnen helpen.

Alvast bedankt

http://www.boumanonline.nl/tissot-prc-200-boumanonline/nl/product/51447/?mf=9&mv=1205

http://www.boumanonline.nl/tissot-prc-200-boumanonline/nl/product/44069/?mf=9&mv=1205

Mss de dat strupar11 het weet…of Fr3d ?

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2877722

hier vind je wat info over het verschil en de voor- en nadelen van beide soort uurwerken:

Dankje

Dankjewel heeft me echt geholpen!

Naast een verschil van bijna 400€ en een ander uurwerk zie ik ook een verschil in kastdiameter!

De automaat meet 44 mm en de quartz 41,5 mm. Afhankelijk van je polsomvang kan dit een behoorlijk verschil zijn.

Het verschil in uurwerk is de belangrijkste factor natuurlijk. Ik zou persoonlijk voor de automaat gaan vanwege het ‘gevoel’ maar als je accuraatheid belangrijker vindt kun je beter voor de quartz gaan.

Verder wel een prima keus (tu).

Welkom op het forum trouwens :)-D

graag gedaan, op naar de volgende keuzes: formaat, materiaal en kleur band, stijl (dress, duiker, piloot, etc.), budget, kleur wijzerplaat, soort glas, doorkijkbodem en ga zo maar door

succes!

Welkom! Al een idee waar je voorkeur naar uit gaat?

Dank u

Misschien toch de automaat de meeste zeggen dat dit een heel andere beleving is dan een 'gewoon" horloge.

Ja het is natuurlijk wel het mooist.

De mindere nauwkeurigheid, het feit dat je hem af en toe weer goed moet zetten en de service kosten neem ik zelf ook graag voor lief

Het is zowiezo een hoop geld om links om of rechts om vergissingen mee te maken,
Bouman / Tissot heeft ook hele leuke Automaatjes voor 500,- of iets minder.
vooral de complicatie chronograaf maakt een automaat veel duurder
terwijl je zo’n chrono bijna nooit zult gebruiken.

grt Gerard

Carpe tempus Schreef:

Het is zowiezo een hoop geld om links om of rechts
om vergissingen mee te maken,
Bouman / Tissot heeft ook hele leuke Automaatjes
voor 500,- of iets minder.
vooral de complicatie chronograaf maakt een
automaat veel duurder
terwijl je zo’n chrono bijna nooit zult
gebruiken.

grt Gerard

===========

Weten dat ie het KAN is ook leuk… :slight_smile:
en de looks zijn (soms) ook leuker

Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van Steinhart ocean 1 als budget automaat

Saffier glas, mooi formaat, verkrijgbaar met verschillende kleuren bezel (zelf vind ik de groene erg mooi) en betrouwbaar uurwerk. Ook de kwaliteit van de band is erg goed.

En dat voor 350 euro. Daar kan weinig tegen op.

Voor dergelijke kwaliteit automaten betaal je bij Certina, Tissot of Hamilton gauw 500/600 euro en bij Longines 800/900.

Ik zou ook eens heel goed rondzoeken waar je je uiteindelijke keuze gaat kopen. Zit nogal wat prijsverschil hier en daar. Vind bouman vrijwel altijd te duur.

Ik had gewoon deze site gebruikt om een voorbeeld te hebben. Ik ga zeker eens goed rondkijken.

Aan welk bedrag mag ik me verwachten voor een onderhoud en om de hoeveel jaar moet het gebeuren?

magic Schreef:

Misschien toch de automaat de meeste zeggen dat
dit een heel andere beleving is dan een 'gewoon"
horloge.

Veel horlogeliefhebbers hebben idd dee voorkeur voor n mechanisch horloge, ondanks de ongemakjes ervan. De meeste dure zijn ook mechanisch.

Als je n praktisch tijdinstrument wilt, dannisnquartz praktischer. Er zijn ook varianten die werken op solar en n oplaadbare accu hebben ipv n batterij. Daarnaast zijn er ook klokjes die vanzelf de juiste tijdnkunnen intvangen via radiosignalennof zelfsngps.

Suc6 met je keuze.

magic Schreef:

Ik had gewoon deze site gebruikt om een voorbeeld
te hebben. Ik ga zeker eens goed rondkijken.

Bouman is een perfecte vergelijker voor alles. Gebruik hem ook vaak maar nooit iets gekocht, troost is toch een extra bezoeker voor reclame inkomsten :).

magic Schreef:

Aan welk bedrag mag ik me verwachten voor een
onderhoud en om de hoeveel jaar moet het gebeuren?

Ik denk altijd in 5-7 jaar, zeg niet dat ik dat dan ook doe…:slight_smile:
Dan bedenk ik me meestal zon 100 euro.