Ik had er hier al wat over geplaatst:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,135330,135330#msg-135330
Maar ik zal er nu wat dieper op ingaan.
Ik wilde een Flieger kopen en eentje met een Unitas uurwerkje.
Op E-Bay gewoon Unitas ingetikt en dan kom je inderdaad een heleboel tegen.
Zo ook losse kasten,uurwerken en wijzerplaten.

Zo ook bovenstaande kast.
Deze kast bestaat uit 3 delen en is gemaakt van 316L stainless-steel heeft tweezijdig antireflectie saffier glas en achter mineraalglas, bezel en deksel zijn schroefbaar,uien kroon ,42 mm zonder kroon,lugs 22mm.

Rose verguld uurwerk Unitas 6497 / Seagull 3600 K.
Het handopwind uurwerkje loopt uitermate precies hooguit 2 seconden p/dag voor.

Koud emaille wijzerplaat.
Koud emaille wordt gemaakt van een soort glaspoeder, en wordt gemengd met epoxylijm. Het mengsel wordt koud op het te emailleren oppervlak gesmeerd en als dat opgedroogd is, is het emaille klaar.
Het is een eenvoudiger proces dan heet emaille.
Heet emaille is glas dat in poedervorm op het oppervlak wordt gestrooid dat je wilt emailleren,wordt vervolgens verhit tot ongeveer 800°C en vormt daarna een mooie egale emaillelaag.
Heet emaille wijzerplaten zijn mooier dan koude, heet emaille heeft een warme zachte diepe kleur.
Heet emaille heeft echer wel nadelen is niet flexibel en erg gevoelig voor temperatuurwisselingen. Barsten zullen dus veel vaker voorkomen dan bij koud emaille.
En ik heb deze artikelen inderdaad gekocht bij E-Bayer Erkahund.
Voor wie het zelf ook wil doen hier een prijsindicatie:
Stalen kast 95,00 euro
Unitas / Seagull 68,00
Wijzerplaat 20,00 euro
Komen er nog verzendkosten bij en montage.
Ik ging dus voor een Flieger maar ben uiteindelijk tot koop overgegaan van deze artikelen.
Mooie band gezocht op E-Bay met een beetje Vintage look en zie hier het resultaat:

En omdat het zo`n mooi uurwerk is: