Het wijzerplaat-feestje

Welke wijzerplaat blijft bij jou steeds een feestje om naar te kijken?

Uiteraard persoonlijk maar in mijn geval de wijzerplaat van de Zenith Chronomaster Revival Shadow. De kleurstelling, de grootte en vlakverdeling van de subdials, de symetrie, de balans tussen positieve en negatieve ruimte.

Voor mij klopt het allemaal. Ik vergeef de ontwerpers het ontbreken van de minuten-markering :wink:

Laat maar zien die wijzerplaten…

24 likes

Ik vind deze heel mooi vanwege de perfecte,
net-niet-dikke indices, de eenvoudige sunburst en dat zwierige lettertype.

Dit is denk ik de mooiste die ik op dit moment in bezit heb:

Mat… Net niet diepzwart maar ook zeker niet grijs.

Met gilt accentjes van de numerals. Verveelt voorlopig ook niet

17 likes

Deze, met sharktooth seconden markers en pulsometerschaal icm tachymeter. De wijzerplaat is magisch blauw:

15 likes

18 likes
2 likes

15 likes

Feesje, altijd leuk!

Voor mij deze…

18 likes
1 like

Ik kan niet kiezen uit deze absolute hoogtepunten uit mijn horloge verleden…de eenvoud, precisie, afwerking, speling met het licht. Er gaat gewoon niets boven een Grand Seiko. Subliem. :ok_hand:

13 likes

Voor velen vast niet bijzonder, maar voor mij wel (stond al zo vaak op het punt deze in te ruilen, maar iedere keer als ik deze PO in handen heb, denk ik: “nog even niet.”)

8 likes

Hoe die wijzerplaat speelt in de zon! Echt een genot

8 likes

:ocean::ocean::ocean::ocean::ocean::ocean::ocean::ocean::ocean::ocean::ocean::ocean::ocean::ocean::ocean::ocean::ocean:

8 likes

Keramische wijzerplaat :heart_eyes:

14 likes

Ook nog de tijd van het jaar.

Structuur van de Japanse kersenbloesem.

23 likes

Daar ben ik het wel mee eens.

11 likes

De mooiste moonphase

11 likes

Want grijs hoeft niet saai te zijn :wink:

Ik hou van chronografen. Deze wijzerplaat is zo mooi ingedeeld en in balans :star_struck:

Hoe de Flagship Moonphase speelt met het licht, zo mooi :smiling_face_with_tear:

12 likes

Eigenlijk is een sunburst favoriet. Maar deze speelt ook mooi met het licht.

4 likes

Helemaal mee eens :ok_hand:

6 likes

Die plaat in het licht stemt altijd vrolijk

En als het om alle andere fonkelende deeltjes gaat, dan weet GS exact hoe dat moet

8 likes