Het wordt alleen maar moeilijker met internet

Hallo liefhebbers,

Zoals jullie misschien al weten verzamel ik duik horloges. Er is iets wat me aantrekt in deze horloges. Ik heb al eerder een post geplaatst over de Marathon GSAR. Op dit moment heb ik een mail gestuurd naar een verkoper van deze horloges. Dus ik ben ermee bezig om met dit horloge in mijn verzamling te krijgen. Waarom? Ten eerste: hij ziet er ontzettend “stoer” (wordt die term nog wel gebruikt?) uit. Ten tweede: het is een automaat met een ETA 2824-2 uurwerk. Erg bekend en nog niet in mijn verzameling. Ten derde: Het verhaal achter het horloge. Speciaal gemaakt voor een contract voor de US Government (ik zoek namelijk de versie voor het Amerikaanse leger met US Government op de dial). En als laatst het gebruik van Tritium als verlichting van de wijzers en cijfers. Speciaal en het heeft wel iets om iets radioactiefs aan je pols te hebben. hahaha. Even een foto van het horloge.

In een ander post heb ik het al gehad over de ontzettend mooie IWC aquatimer.

Ik weet niet wat het is. Maar het design is zo mooi. Maar er is 1 ding wat me dan weer tegenstaat. Het horloge is waterdicht tot 120 meter. Dus eigenlijk ook weer niet echt een duikhorloge. Oh ja en dat andere. Iets andere prijsklasse.

Maar ja je zoekt wat door op internet en wat kom je dan tegen? Ocean7. Heren en enkele dames. Aanschouw dit horloge.

Mooi ontwerp, wel tot 300 meter en een zwitserse automaat.

Maar wat ik bedoel. Met internet is de wereld zo klein en de mogelijkheden zo groot. Oneindig veel keuze. Ik weet het allemaal niet meer. Hebben jullie daar nu ook zo last van? En toevallig dat ik dit nu type, wint er iemand bij Miljoenenjacht of zoiets een miljoen euro.

Maar goed, verzamelen is ook een kunst.

Geniet van de foto’s.

Michel

Ocean7 is een nieuw merk, opgericht door mede-vakidioten van een ander forum. Alleen daarom al de moeite waard om te kopen.

Vakidioten??.. gelukkig zijn die er ook…:wink:

Vakidioten is in mijn ogen een positieve classificatie :smiley:

Ik word ook helemaal gek van al die keuzes. Maar het is natuurlijk ook een voordeel. Ik denk ook dat een groot deel van de verslaving veroorzaakt wordt door het speuren en zoeken naar dat ene horloge.

Ik deel jouw passie voor duikhorloge’s. En net als jij weet ik soms door het hoge aanbod niet meer wat te kiezen. Maar ik denk net als Dreski dat dat nu juist de verslaving voedt. Elke dag kijken we allemaal wel even naar horloge’s op het internet en dat houd het vuur goed brandend denk ik zo.

Veel sterkte met je verslaving;)

Oef, gelukkig ben ik niet de enige die hier last van heeft! :smiley:

de Duitsers hebben er een mooie zegswijze voor: die Qual der Wahl

Hoe meer keuze hoe moeilijker het wordt. Maar ja dat kan ook wel weer leuk zijn :smiley: