Goedemorgen allemaal!
Het wordt toch eens tijd dat ik mezelf netjes voorstel binnen deze groep enthousiastelingen. Heb mijn account al in Sept. 2016 aangemaakt en na een tijdje niet actief te zijn geweest heb ik al heel wat uurtjes mogen genieten van de content die jullie hier plaatsen.
Mijn naam is Rick van het bouwjaar ‘87 en woonachtig in de stad waar de Roer en de Maas samen komen. Naast horloges geniet ik van voetbal, golf, koken, reizen en ben ik alweer een jaar trotse vader.
De horloges kriebels heb ik niet overgedragen gekregen en vond het dragen van horloges als kind niet prettig. Bandje te straks, kroon die in je pols drukt. Maar zo rond mijn 23st begon ik me echt te interesseren voor horloges, ik weet nog goed dat ik helemaal verliefd werd op de Steinhart Ocean One door de fantastische reviews op wornandwound.
Daarvoor was mijn eerste horloge een Hamilton, limited edition (verkeerd geprijsd bij SC, vergeet nooit meer hoe de verkoper rood aanliep). Na mijn slagen kreeg ik wat centjes van mijn ouders waar ik eigenlijk een Speedmaster voor wou kopen (toen nog 2.400) maar ik kon het geld er niet aan uit geven en heb toen een Hamilton Jazzmaster gekocht en voor de rest van het geld ben ik op vakantie gegaan met mijn vriendin. Nu 6 jaar later heb ik alsnog een Speedmaster gekocht (nu 3.400) voor mijn 30st verjaardag en de geboorte van onze zoon.
Ik ben verder vrij vintage georienteerd, alleen de zoektocht al! Toen ik een Polerouter Electric op de kop kon tikken, werd ik erg gecharmeerd van de horloges uit de jaren 70 waarin de horloge industrie erg aan het zoeken was welke kant de markt op zou gaan met uiteraard de Quartz modellen tot gevolg. Vandaar dat je ook een stemvork en electro-mechanisch horloge in mijn collectie vind. Het merk Universal Geneve is een van mijn favorieten, helaas liggen de top-modellen buiten mijn budget, maargoed je moet ergens naar toe kunnen werken! Mijn laatste aanwinst is dan ook een UG Ferrovie Stato (v1), voor de Italiaanse spoorwegen met een gemaillieerde wijzerplaat.
Om niet alles direct te ‘spoilen’ zal ik nog niet al mijn horloges (incl. verhalen) in dit topic plaatsen.
Leer jullie graag allemaal wat beter kennen en hoop wat bij te kunnen dragen aan deze community!
Met vriendelijke groet,
Rick