Het wordt tijd om even voor te stellen..

Welkom hier op dit forum :smile:

Welkom bij de club van watch addicts…
En een foto van de collectie wordt altijd gewaardeerd!

Welkom :+1:

Welkom :sunglasses:

Van harte welkom hier. :blush: :+1:

Welkom!

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom!

Welkom en nog veel plezier op ons mooie forum.

welkom

Welkom

Als het die is maakt dat toch niet uit?

Het originele bandje sluit perfect aan op de kast - de ronding van de kast zit in het leer verwerkt.
Volgens mij zal een aftermarket bandje dat niet hebben…?

Dat is absoluut waar. Als ze nou ook nog een eigen design afdeling vormden waren ze spekkoper.

De Ocean Two Premium die ik heb besteld is een eigen ontwerp, geen homage.

Er is niets, maar dan ook niets tegen de Bulova moonwatch in te brengen, ook niet door puristen.

Wellus! En zelfs door mij! :slight_smile:
De Bulova Lunar Pilot is “slechts” een homage aan hun eigen horloge - het heeft een compleet ander movement dan het origineel.

NATO all the way, baby. En een fatsoenlijke NATO scoor je voor 10-15 Euro. Niet kopen bij cheapestnatostraps, da’s rekkende rommel, maar Miros-Time, Monsterwatches, Watchgecko en consorten hebben goeie banden.

Kijk, daar heb ik wat aan, dank!!

Heb je toevallig ook nog tips voor een aftermarket glidelock kloon zonder logo’s? :slight_smile:

1 like

Oh… en ik heb vanavond de Mortima Superdatomatic afgeleverd gekregen door een buurman van 200m verderop - het pakketje was verkeerd bezorgd…

Ik was al de hele dag zenuwachtig omdat de Franse post zei dat het bezorgd was maar ik zelf niks in de brievenbus had gekregen…

De Mortima is inderdaad gloednieuw / nooit gedragen. Even opwinden en hij liep.
Niet dezelfde solide feel als bv m’n Steinhart, maar wel een hoop karakter omdat ik weet dat hij ouder is dan ik zelf ben en hij nog wel goed functioneert :wink:

1 like

Gelukkig maar. Zelf vind ik aansluitende leren banden niks, ik had er dus direct een aftermarket band op gegooid.

Maar los van de discussie over voorkeuren, het horloge heeft je trouw gediend en is op een band met gewone aansluiting perfect draagbaar, dus ik zou een mooi exemplaar uitzoeken. :relieved:

Klopt, althans, als het wel een hommage is ken ik het origineel niet. Maar dat ik langs vijf pagina’s Rolex hommages moet scrollen om er te geraken stemt mij droevig. Wat jammer is, want een horloge bouwen kunnen ze wel, maar ik kan het merk op dit moment niet los koppelen van knock offs.

Als je die redenatie aanhangt is de Explorer de Explorer niet, is de Speedmaster al jaren een farce, en kun je vrijwel ieder horloge af fikken. Ik vind het een aanlokkelijke manier van kijken, eerlijk gezegd, dat doe je goed. :+1:

Maar een Cartier Tank Solar is in mijn beleving toch geen hommage, maar gewoon een heruitgave. :sunglasses::sunglasses: Sorry.

Nee, helaas! Je moet bij mij niet zijn voor stalen banden, daar doe ik niks mee.

Mooi man, leuk dat ie toch nog binnen is.

Foto?

Welkom op HF!

Welkom hier bij HF !
Het is bij ons allemaal begonnen met een korte bevlieging. Ha ha

Welkom!

Welkom !

‘ een korte bevlieging’
Sterkte daarmee, dan hoopten we allemaal hier
Maar van harte welkom

Wel gekomen