Het wordt tijd om even voor te stellen..

Hoi forumgenoten,
eerst dacht ik dat ik hier maar een paar keer zou komen - enkel om even het “Te koop” subforum te checken - maar zoals dat gaat blijf je dan terug komen… Dus toch maar even voorstellen nu! :slight_smile:

Ik heb nooit iets met horloges gehad - ik heb enkel ooit mezelf eens een Seiko Chronograph (Ik meen een 7t62-0ff0 …?) kado gedaan toen ik in het buitenland werkte en een bonusje kreeg.

M’n leren bandje is een aantal keer vervangen, en toen het afgelopen jaar weer tijd daarvoor was kreeg ik te horen dat het bandje voor mijn horloge niet meer gemaakt wordt.

Beetje gaan lezen, en toen een Steinhart Ocean 39 Premium gekocht.
Superblij mee, wat mij betreft een solide horloge voor een eerlijke prijs.
Sterker nog, ik was er zo blij mee dat ik meer ging lezen / googlen / youtuben over horloges…

Toen een Bulova Lunar Pilot erbij gekocht “gewoon omdat”…
Voor de gein en heel weinig geld een Mortima Superdatomatic NOS (nooit gedragen) gekocht, die moet elk moment aankomen… :slight_smile:

…en zojuist op de knop geklikt om een Steinhart Ocean Two Premium te bestellen, omdat ik m’n Ocean One 39 Premium eigenlijk net iets te klein vind denk ik…

Oh en zoals het hoort ook nog via Amazon een “watch repair kit” gekocht met wat tools zodat ik niet meer naar een juwelier hoef om bandjes te wisselen / op maat te maken :slight_smile:

Afijn, misschien is het allemaal wel een korte bevlieging, maar het zou ook kunnen dat je me hier de komende jaren zult zien - we merken het wel!

51 likes

Welkom hier!:+1:

Welkom!

Addendum:
ik begrijp heel goed dat de keuze voor Steinhart en de Bulova “moon watch” de “puristen” tegen de borst zal stuiten… So be it, ik ben er nu blij mee, misschien dat ik later weer voor andere merken/modellen kies :wink:

Ieder z’n eigen ding en budget, leven en laten leven!

8 likes

Welkom!

Ik denk dat het wel meevalt hoeveel mensen je op de kast jaagt met de Bulova. Mijn inziens heeft tie wel degelijk een eigen identiteit tov schaamteloze kopieën. Maar goed, ik wil geen discussie starten daarover.

Enne, foto’s van je horloges doen het altijd goed!

Welkom @Pygmy en…… Je bent besmet :rofl::rofl:!

Welkom!

Als iemand nog leuke suggesties heeft voor alternatieve bandjes voor m’n ouwe Seiko hoor ik het graag trouwens, zonde om die met een versleten bandje in een la te leggen…

Welkom hier.

Gaaf ding toch?

Welkom!

Zeker , daar is niets mis mee .
Gewoon genieten van je hobby :+1:
Welkom bij de club.

Tevens, als ik toch bezig ben… :slight_smile:
Is iemand bekend met deze straps?
Verkrijgbaar in zowel Omega als Bulova versie.
Lijkt me leuk als afwisseling voor de standaard band…?

In your dreams :grimacing::stuck_out_tongue_winking_eye:

En welkom natuurlijk!

1 like

Welkom !

Welkom bij de club.

Welkom…:+1:

Welkom!

image

Als het die is maakt dat toch niet uit? Je meet de bandenmaat en prakt er om het eender welk lederen, NATO of canvas-bandje op wat je maar wilt, dat ding lijkt me een beetje een bandenslet, toch? Hoe bevalt de wissel-tool?

Leuk. Erg leuk.

Dat is absoluut waar. Als ze nou ook nog een eigen design afdeling vormden waren ze spekkoper.

Er is niets, maar dan ook niets tegen de Bulova moonwatch in te brengen, ook niet door puristen. Dat ding heeft een eigen geschiedenis, Bulova is een mooi Amerikaans merk met een eigen geschiedenis, en het is zeker geen hommage.

Steinhart, daar heb je eerder een punt, ook al zijn er hier best liefhebbers van het merk.

Ja. Ik vind ze niks op een Speedmaster, ik vind ze niks op een MoonSwatch, kortom, ik vind het niks. Zijn net te breed en te lomp, en klittenband is om je fietstas vast te zetten, niet voor schoenen en horloges.

NATO all the way, baby. En een fatsoenlijke NATO scoor je voor 10-15 Euro. Niet kopen bij cheapestnatostraps, da’s rekkende rommel, maar Miros-Time, Monsterwatches, Watchgecko en consorten hebben goeie banden.

4 likes

Welkom. Veel plezier op het forum.

Welkom en goed te horen dat je bent geinfecteerd :joy:

Welkom op het forum. Ik denk dat je een blijver zult zijn. Als het virus je eenmaal besmet :mask: heeft