Het zijn de kleine dingen 🙂

Met dit warme weer draag ik de Dan Henry die ik laatst via het blauwe gedeelte heb overgenomen regelmatig.

Na een paar dagen dragen, kreeg ik telkens last van een zere plek op mijn tere polsje, ter hoogte van de keeper/passant. Deze heeft nl. erg veel ‘reliëf’, wat frictie met mijn huid veroorzaakt.

Omdat ik de tropic band graag wilde blijven dragen, ben ik zo voorzichtig mogelijk aan de slag gegaan met een klein schaartje, omega de ‘kartels’ af te vlakken. Na nog wat bijgevijld te hebben, en met een verhit mes aan de slag te zijn geweest was dit het resultaat:

De keeper was redelijk vernaggelt, en het ergste was dat het niet eens heel erg geholpen had. De band was nog steeds oncomfortabel. Nato dan maar?

Staat prima, ik had mezelf er bijna van overtuigd dat dit net zo goed was als de tropic. Natuurlijk bleef maar toch knagen, en ik ging op zoek naar een andere oplossing. Toen ik online andere tropic banden zag, zag ik ook versies met een dubbele ‘gladde’ keeper.

tropic-watch-strap

band-skr850-2-18r

Dit gaf me het idee om eens te kijken naar de mogelijkheid om ‘losse’ keepers te bestellen. 5 minuten Google, €2,- armer en een kleine week later, zat deze zak in de brievenbus :slight_smile:

Een klein beetje ‘mod’ werk en hop:

Met originele band, zonder ongemak om de pols :smile:

23 likes

Mooie oplossing en je bent we even voorzien zo te zien :grin:

1 like

Goed zo! Veel beter combinatie dan met de Nato.

1 like

Mijn beste,

Goed gedaan!! Heerlijk comfortabel!?
Je kan er weer even tegen!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Slim hoor!!

1 like

Is die vleeswond aan de pols al een beetje dicht nu?

1 like

Je hebt toch geen originele vintage tropic vernaggeld hé? Die dingen zijn hun gewicht in goud waard.

Zo nee, dan siert het Dan Henry dat ze -als grote uitzondering- de moeite nemen om de keepers van reliëf te voorzien, zoals vroegâh ook het geval was.

1 like

Vrees niet :slight_smile: Dit is een moderne band die origineel op het horloge hoort. De originele keeper is mooi, en de band zelf ook. Bovendien is het geen stofmagneet, ik vermoed ‘echt’ rubber. Serieus een mooie band zeker in deze prijsklasse. Ik ben niet rouwig, draagt veel beter zo.

Zeker! Of het moet hele slechte kwaliteit zijn. Er mogen er 8 verslijten, dan ben ik door mijn voorraad heen :smile:

Ik vond de originele rubberen band ook echt niet fijn zitten en kreeg er ook een plek van op mijn pols. Had hem daarom snel met een lederen band voorzien, die ik mooi vond staan en lekker zat. Maar dit is een erg goede, en eigenlijk simpele :smile:, oplossing :+1:

giphy (6)
Elke dag een beetje beter

Heb je het horloge nog? Ik stuur je graag een setje op als je wilt

2 likes

Dat is heel erg aardig van je! That’s the forum spirit :smile::+1:t2: Maar ik heb hem verkocht aan @Coen, misschien heeft hij interesse!?

1 like

Hoi Stefan, ik heb 'm inderdaad overgenomen en kamp in mindere maten met hetzelfde probleem. Ik vind het stukje vooral ook heel groot. Verder overigens een heel mooie klok! Als je een setje naar mij op kan sturen, heel graag! Ik stuur je even een Pm.

1 like