Het zilveren horloge.Een andere gruwel?

Dit is een zilveren Roy King uit 1973.
Vanzelfsprekend draag ik er ook een ring bij,maar rekening houdend met de gevoelige naturen onder ons lijkt het mij verstandiger om deze niet te tonen;).
Zijn er echter dwarsliggers onder jullie die ook een zilveren klokje dragen…graag een foto!

5 likes

Nu ben ik toch wel benieuwd naar die ring.

Mooie combo met dat jasje trouwens

1 like

Dank je voor je bemoedigende reactie Hornet!
Geniet van het weekend.
Maurits.

1 like

Ik heb niets tegen zilveren horloges. Persoonlijk ben ik geen fan van vierkante horloges, maar dat is zuiver persoonlijke voorkeur.

1 like

Echt enorm sjiek dat horloge! :sunglasses:
(Prachtig pak en overhemd trouwens)

P.s. geen zilveren horloges in mijn collectie maar ik hou mij aanbevolen!

1 like

Mooi horloge, maar wenst een geweldige band!! Wat is het exact?

1 like

Hele sjieke foto, mooie combi met het pak!

1 like

Een probleem van zilveren horloges lijkt mij het dof/zwart worden? Overigens ben ik wel zilverfan; goed te betalen en prachtig glimmend. Fun fact: zilver geleidt warmte en elektriciteit (nog) beter dan koper.

3 likes

Zo leren we nog eens iets!

Zelf heb ik geen zilver in de collectie zitten… hoe is de hardheid van het materiaal in vergelijking tot staal?

1 like

Dank je Jaroen voor je bijzonder aardige woorden!
Ik ga bijna blozen van zoveel lof.
Hartelijke groet,
Maurits.

1 like

Als je vraagt naar het materiaal van de band.
Die is ook van zilver en hoort bij het horloge
Groet!

1 like

Inderdaad Jurtz,af en toe moet je poetsen!
Nu doe ik dat graag dus heb ik dubbel plezier aan het klokje.
Het verbaast mij ook elke keer als ik zie hoe weinig een zilveren horloge opbrengt.

1 like

Zilver is naar mijn mening underrated, het is een bijzonder metaal. Stel dat je heel rijk bent, maar je wilt toch besparen op je energierekening, laat dan alle radiatoren van zilver vervaardigen en alle bedrading in je huis. :wink:

2 likes

Dank voor je reactie en vraag maharijn.
Helaas kan ik geen antwoord op je vraag geven.
Wellicht kan een ander lid ons wijzer maken?
Groet en een fijn weekend.

Mee eens!
Stel je voor, zilveren radiatoren,dat lijkt mij wel wat.

1 like

Net als goud is zilver een erg zacht materiaal, voorzichtig mee doen dus.

1 like

Goeienavond wbcoupe.
Zeg je nu dat je met je stalen exemplaren niet voorzichtig omgaat?:slight_smile:
Een groet met een zilveren randje.
Maurits.

2 likes

Haha, daar heb je me beet. Nee ik ben zuinig op al m’n horloges, maar gouden en zilveren horloges lopen sneller een deukje op dan stalen exemplaren.

Overigens zijn kasten van gouden horloges vanwege de hoge prijs van goud over het algemeen erg dun, wat de kwetsbaarheid nog hoger maakt. Bij zilveren horloges is dat veel minder het geval vanwege de toch veel lagere prijs van zilver.

3 likes

Helemaal mee eens!

Ik heb overigens twee zilveren Tissot’s. Een zakhorloge uit 1886 en een polshorloge uit 1932. Ze moeten beide nog opgeknapt worden, dus ik draag ze nooit. Polshorloge is overigens maar 27 mm, dus zelfs voor mijn polsen erg klein. :sweat_smile:

2 likes