Het zwarte horloge topic

In ieder geval vol krassen dan :laughing:

Hier ook nog 3.

2 likes

Ik heb nog geen zwarte pammetjes gezien.

Wat voor een is die laatste?

tsja… gelukkig krijg je op duurdere horloges geen krassen…
:roll_eyes:

Zomaar een paar:

2 likes

en Dutch Forces horloge F16 met edelstalen zwarte/stalen kast, diameter 48 mm, quarts chronograaf uurwerk, mineraalglas, kalfslederen band met zwart stalen gespsluiting, in luxe watchbox. Dit horloge is ontwikkeld en gelanceerd in samenwerking met het Koningklijke F16 demo team en op grote hoogte en onder extreme snelheid getest. Een uniek kwaliteitsuurwerk. Winkelprijs € 299,

Ik zag je vraag, en dacht, kom ik zal hem eens door Google gooien. Kom ik tot m’n stomme verbazing deze volledige informatie tegen.
Dus, bij deze alstublieft.

1 like

Ik werk op de bouw, dus een duur horloge aan doen tijdens mijn werk is praktisch gelijk aan met schuurpapier over je horloge gaan. Krassen gegarandeerd :joy:

dus maakt het niet uit of het een goedkoop , of duur ding is…toch ?
:wink:

ik was al helemaal verdrietig dat je mijn mooie collectie “iets goedkopere horloges” het putje in sprak :disappointed_relieved:

:wink: :slight_smile: :rofl:

Haha, ja stiekem was dat ook zo :stuck_out_tongue:

4 likes

Rob van Monsterwatches had een tijd terug een heel gaaf zwart horloge op de site staan. Fel oranje wijzers en chronograaf als ik mij niet vergis. De looks deden mij aan cockpit instrumenten denken. Ik vond het een mooi ding, kan het nu niet meer vinden dus zal waarschijnlijk uitverkocht zijn.

Zijn de zwarte kasten niet erg gevoelig voor krassen? Nieuw en strak vind ik ze mooi, maar ik kan me levendig voorstellen dat ze er allemaal al snel uit gaan zien zoals het horloge dat @Hansi1959 hierboven laat zien.

1 like

Alpina seastrong 44 mm.

1 like

Dat met krassen dacht ik in het begin ook met m’n MR-G, vooral vanwege de nogal uitstekende punten en randen van de kast, maar de coating die Casio tegen dat titanium heeft weten te krijgen zit behoorlijk goed vast en is (relatief) kras en slagvast.

Ik heb er met de macrolens op gezeten en het enige dat echt slijtageverschijnselen vertoont is de bandpin in de sluiting en iets een lijntje op de schakels die tegen de lip van de sluiting schuren als het horloge gedragen wordt.
Opvallend detail dus, Casio coat ook de bandpinnen.

2 likes

Deze mag niet ontbreken:

10 likes

maar goed dat jouw bijdrage daar een mooie tegenhanger voor is dan…
oh…wacht ff… :face_with_raised_eyebrow:

4 likes

Ik heb wel wat met zwart.

2 likes

Zie nu dat het merk Dutch Forces ook kleding zou gaan maken in samenwerking met de Krijgsmacht. Niet echt van de grond gekomen, zo lijkt het.

Was mooi geweest als het wel was gelukt. Genoeg horloge-historie binnen het militaire wereldje om een merk mee op te bouwen!

P.s. Iemand die weet hoe een automaat reageert op de G-krachten in een F-16?