Het zwarte horloge topic

Ik heb deze enkele jaren gedragen.

Ik vind niet direct eigen foto’s meer terug.

1 like

eentje uit het archief, moet binnenkort weer ff een service beertje hebben.

2 likes

Bestaan er echt :bear: die service leveren? :star_struck:

1 like

:sweat_smile: damn autocorrect

1 like

Persoonlijk vind ik de Black Bay Dark nog altijd prachtig. Maar ik ben dan ook niet objectief want die heb ik zelf. Pas nog een nieuw bandje op gezet en hij ziet er nog beter uit.

6 likes

Ik wil ook wel meedoen, heb er drie:

6 likes

Hmm, zwart horloge zeg je?..Nope, staat niet op de collectie-kaart. :sweat_smile:
Wel nog een foto van plakmerken/China-made uit de tijd voordat ik het horlogevirus te pakken had:

Verder heeft de collectie wel een paar zwarte modellen gezien. Maar deze zijn uiteindelijk ook weer vertrokken:

Ontzettend leuk horloge, maar zou in een kleinere maat een blijvertje zijn geweest. (Als deze al telt aangezien dit een RVS model is met zwarte bezel :stuck_out_tongue: )

Het enige zwarte wat momenteel aanwezig is :point_down: Maar ja, dat telt nauwelijks nog als horloge :grin:

Hij is al getoond. De zentih shadow…

@Sanderrr had jij niet ooit die Monza in je collectie?

6 likes

1 like

2 likes

Ja! Die mis ik soms wel een beetje…

7 likes

Marvin…

Hier nog een foto om nog even wat zout de wond te strooien :hot_face:

3 likes

Aaaaaah, heb ze allebei gehad, allebei echt toppers!

1 like

Door jouw verkoop topic ben ik destijds geïnteresseerd geraakt in de Monza en deze heb ik via UF gescoord.

De Monaco is niet helemaal goed te zien op de foto. Dit is de France edition van 200 stuks. Heb je deze ook gehad?

2 likes

Nu zie ik het, heel cool die France versie!

Ik had de mat blauwe Calibre 11 (McQueen) versie. Heel cool, anders, een statement, en nooit gedacht dat ie eruit zou gaan, maar kon heel onverwacht een Breitling 817 kopen dus toen moest de Monaco eruit om ruimte in de doos en portemonnee te maken :wink:

De Monza heb ik verkocht om de nieuwe Zenith Chronomaster Sport mee te financieren, die ik daarna weer verkocht heb om de Zenith El Primero Manufacture te kunnen kopen.

Allebei eind station horloges voor mij, dus geen spijt, maar missen doe ik ze wel!

1 like

Ik moet altijd een beetje lachen als men de specs noemt; “ontwikkeld” voor hoogte en snelheid in een F16.
Als of een horloge daar speciaal voor gemaakt moet zijn. Totaal niet dus.
Ieder “normaal” horloge is voor een piloot geschikt.
Sterker nog, een piloot heeft helemaal geen horloge om zijn pols nodig als die in de cockpit zit. Een klokje zit al op het instrumentenpaneel.
Natuurlijk zijn er horloges gemaakt, maar die zijn niet speciaal gemaakt voor de functies van een piloot, maar omdat het gewoon mooi is, of ter ere van.
Mijn favoriet is b.v. de IWC TopGun. €12k.

1 like

In dit geval moet ik dhr Donald Drumb gelijk geven: “don’t confuse us with facts”. :face_with_monocle:

Die G krachten, reageren totaal niet op een horloge. Zelfs niet op een kermis horloge :grinning_face_with_smiling_eyes:.

Makes sense, zo zal Max Verstappen z’n Tag het na die crash met heel veel G het ook nog prima doen. 53G als ik me niet vergis, dat gaat je gemiddelde jachtvliegtuig inclusief personeel sowieso niet redden.