Beste liefhebbers,
Ik heb gisteren een leuke stopwatch gescoord bij een kringloop in de buurt. Het betreft een Heuer 12-uurs chronograaf (http://onthedash.com/Guide/_Stopwatches/e.12-Hour_Stopwatches/Reference_542.201/). Ik moest wel even diep in de buidel tasten want over de prijs (één euro) viel helaas niet te onderhandelen. Het klokje is dan ook niet in een topstaat. De kast en wijzerplaat zien er goed uit (op de achterzijde zit nog een koele Heuer sticker). Het kunststof glaasje ontbreekt echter en het uurwerk loopt soms wel en soms niet. En ook het ringetje om de kroon ontbreekt.
Ik heb altijd al een zwak gehad voor dit soort apparaten (ik had als kind een plastic speelgoed variant) en zou het leuk vinden om deze te maken. Ik wil er alleen niet te veel aan uitgeven. Ik heb ‘horlogeglas’ gemaild in de hoop dat zij aan een vervangend glaasje kunnen komen. Zo’n ringetje is misschien van een adoptie exemplaar te halen. Is er iemand bekend met het servicen van dit soort uurwerken? Waarschijnlijk heeft het alleen nieuwe olie nodig.
Groet,
Niels