Een vriend van me heeft bij het uitruimen van een huis bovenstaande erg nette werkende (nauwkeurigheid niet getest) Heuer 2915A stopwatch gevonden. Een erg mooi degelijk ding, best zwaar, typisch is dan wel het ietwat goedkoop aanvoelend kunststof glas.
Na wat gegoogle blijkt het precies hetzelfde type zijn als die in 1962 door de Amerikanen mee de ruimte in is gegaan, zie o.a. onderstaand artikel.
Best een zeldzaam dingetje aldus dat artikel. Op de Bay momenteel 1 te koop, en dan ook nog eens het verkeerde type (uiterlijk) voor de som van £500!
Leuk als gadget met verhaal of toch interessant om eens te koop aan te bieden? Kortom wat voor waarde zou men hier nu aan kunnen toewijzen?
Kast is netjes, lichte krasjes, geen deuken. Plexi lichte krasjes, wellicht niet volledig weg te polijsten maar gezien de leeftijd erg netjes. Wijzerplaat keurig. Binnenkant niet gezien, zo niet zichtbaar hoe hij open moet.
Alvast bedankt voor de input!
Inderdaad een erg mooi ding. Bedankt voor de reactie! Zal als ik er de kans voor krijg eens kijken hoe hij er van binnen uitziet en de markeringen en nummers noteren.
Die 500 leek mij ook al erg overdreven, maar wat is dan realistischer? €150, 100, 50? Aangezien je er 50 gehad hebt kun je wellicht een indicatie geven?
Verkeerd in erg nette gebruikte en werkende conditie zonder onderhoudshistorie.