Kwam de Heuer 844 voor het eerst tegen toen ik aan het zoeken was naar een vintage duiker uit mijn geboorte jaar 1971. Wist toen nog niet van het bestaan ervan. Vind de dail van een Rolex Sub helemaal geweldig, maar ben gewoon geen Rolex type vind ik. En heb wel is naar een Steinhart of Certina of andere look a like’s gekeken maar dat is het ook niet voor mij. Maar deze Heuer, tjonge ben er meteen ingedoken! Hij heeft ook nog eens een hele mooie kast, iets forser dan de Sub. Lekker eigenwijs en hoe de kroon is beschermd vind ik helemaal lekker smoelen. Hij heeft historie en karakter ! En toen kwam ik hem zo maar tegen op de Horlogeforum FB pagina ! Een Heuer 844/3 met groene bezel ! En de eigenaar wou er nog vanaf ook, toeval bestaat niet, het moest zo wezen ! Hahaha Heb Arthur van Grinsven meteen een Pbtje gestuurd. En heb in al mijn enthousiaste de Heuer zo de hemel in geprezen dat hij hem niet meer wou verkopen. Mijn belevingen over de Heuer waren precies de argumenten waarom Arthur hem ook zo mooi vond. Het ging dus even niet door. Kwam mij eigenlijk ook goed uit, wand ik had deze maand al genoeg aan horloges uitgegeven. Hij attendeerde me wel op de site van Heuerville, die ik ook al met het zoeken was tegen gekomen. Maar dat is toch wel de Heuer-bijbel hoor. Heb die site platbezocht de laatste dagen. Maar toen kreeg ik toch een berichtje van Arthur dat hij hem wel wou verkopen aan mij. Helemaal blij dus ! Maar nu heb ik hem aan mijn pols … Kippenvel gewoon !! Voel me een rijk man. Wat ben ik ongelofelijk blij ! Arthur misschien maakt dat je verlies/verkoop een beetje dragelijk.
Ik had hem al gezien op Facebook, prachtklok en gefeliciteerd met de aankoop!
Bedankt !
Ja dacht ik post hem hier ook even.
Tja van andere forums weet ik dat de echte dayhard forummers geen FB hebben.
Ivm diepgang discussies enz.
Mijn vrouw komt hier niet, op Facebook wel
Proficiat met deze mooie aanwinst (tu)
Heb 'm ff opgezocht want niet zo goed te zien op deze plaatjes…
@Jantje.V
Een stuk beter
Super, geniet ervan (tu)
Fraai hoor, veel draagplezier!
Dit zijn inderdaad hele mooie en fijne horloges, zelf heb ik een Quartz uitvoering.
P.s. ik neem aan dat je weet dat de groene bezelinsert niet origineel is ?
Dat is ook een beauty ! Heel mooi !
En ja dat weet ik wel, dit is de custom LV uitvoering hè
Vind ik juist wel bijzonder, toch nog een beetje Rolex …
Nu krijg ik toch spijt dat ik 'm niet een tijdje geleden van Arthur had overgenomen! Heel veel plezier ermee!
De 844 is ook met zoveel combineerbaar hé, leder, NATO, staal, tropic,…
Daar ben ik dan wel weer blij mee ! Dat je dat niet gedaan hebt …
Bedankt, heb er echt schik van !
Zat je topic een beetje door te lezen en tikte hem op marktplaats in waar ik er een tegen kwam. Wel de nieuwere versie (844/5) met het Tag Heuer opschrift.
Een bod gedaan en we werden het verrassend genoeg eens dus heb er nu ook een.
Heb de stalen band eraf gehaald en een Nato bandje erop gezet. Kan hij erg goed hebben! Ben normaal meer van de Omega Seamasters maar vind hem een prachtige Vintage uitstraling hebben. Erg leuk!!
Oké wat leuk !
Toch niet die van Mulder uit Leeuwarden ?
Die staat er nog op en daar heb ik ook nog op geboden …
Maar erg mooi ! Ze dragen ook lekker hè.
Veel plezier ervan !
Oke nu wordt de verleiding wel erg groot om er terug eentje te gaan zoeken! X(
Ik ben er trouwens zeker van dat je er evenveel plezier van hebt dan moest ik 'm gekocht hebben, dus wat kan ik dan klagen?
Ja, wel die van Mulder uit Leeuwarden. Hij heeft hem nog op marktplaats staan zag ik :). Ik heb gelukkig lang niet de prijs betaald die hij vroeg hoor…
Staat er nergens een serienummer? Volgens de verkoper was hij uit 1985 maar zou het graag na willen gaan. Misschien weet een van jullie hier meer van?
Heb hem vandaag weer om. Een heerlijk horloge!
Hoi Albert,
De Heuer is je gegund en kijk maar eens rond om te weten dat de prijs meer dan scherp was voor de staat waarin deze 844 verkeerd. Hoop dat je nog passende endlinks kunt vinden voor de originele 20mm Heuer band. Anders is een aftermarket oyster ook prachtig. zeker wanneer je de origene Heuer sluiting overzet. Veel plezier er mee. Ik moet nog zeker 3 weken wachten op de terugkeer van min 844/1
Nou Arthur jij raad nooit wat “delax80” ervoor betaald heeft !!
Die heeft echt geluk gehad, en dik gegund trouwen hoor ! hahaha
EliasEliasElias zeg doen !! moet je er wel eerst een weten te vinden …
Ja dat is het moeilijke deel hé! Zelfs quartz zijn zeldzaam (in respectabele staat). Ik check WUS elke dag maar amper prijs haha.