Ik kan een Heuer Autavia 11630 MH kopen.
Deze versie is behoorlijk zeldzaam en het horloge ziet er nog erg goed uit.
Klein beetje krasjes op de bezel aan de kant van de ‘6’, kleine beetje corrosie aan de secondewijzer, maar overall zou ik zeggen 8,5 uit 10.
Alle onderdelen zijn origineel (voor zover ik kan beoordelen, maar ik ken de verkoper)
Ik heb hier een link naar welk type horloge het is, maar het oranje op degene die ik kan kopen is veeeel helderder.
Ik vindt het echt een pracht horloge en ben steeds meer in de hoek van Heuer aan het geraken maar mijn directe vraag is eigenlijk:
Is 1800,- een goed bedrag?
Ik heb me wezenloos gezocht op internet maar ik zie van dit type bijna geen voorbeelden, laat staan verkoopprijzen.
Als iemand iets nuttigs kan zeggen, zou ik zeer dankbaar zijn.
Het spijt me overigens dat ik geen originele foto nog kan plaatsen; van sms in mijn mobiel naar laptop werkt nog niet helemaal fijn…
Vriendelijke groet,
Eric
Dank je Ticothijs; ik moet me nog eens wat meer verdiepen in die calibers.
Heb (nog) geen flauw idee at nou mooie, leuke, bijzondere, goed of slechte kalibers zijn bij Heuer.
Jammer dat er maar 24 uur in een dag zit (en die al voelen als 48
Ik ben niet erg bekend met Heuer Autavia’s (wel heel erg cool trouwens) maar als ik zoek bij eBay op daadwerkelijk verkochte Autavia’s en dan de eindprijzen bekijk dan lijkt me 1800 euro niet echt onredelijk. Er is onlangs een 11630 P verkocht voor 2125 dollar, dat is tegen de huidige koers ongeveer 1600 euro maar die ziet er niet bepaald top uit (
)
Maar ik geef toe dat dit niet bepaald een onderbouwde stelling is. Ik zou in ieder geval eens polsen hoeveel onderhandelingsruimte er is…
Ik zou zeggen dat het wat aan de dure kant is, Eric. De modellen met caliber 15 zijn uitgebracht als de iets “goedkopere” variant dan die met een caliber 12. De wijzerplaten zijn bijvoorbeeld minder “duur” afgewerkt.
Calibers 12 zie ik hier staan met een waarde van 1700-1800 euro dus ik zou een waarde aan een caliber 15 geven van zo’n 1500-1600 euro.
Daarentegen zou het kunnen zijn dat er meer vraag is naar een caliber 15 of dat deze veel zeldzamer zijn, daar heb ik geen kijk op.
Inderdaad zou ik de tip van Geert opvolgen en onderzoeken hoeveel onderhandelingsruimte er is.
Oeps, ja, ik bedoelde inderdaad de 15630 MH. Ik zat waarschijnlijk te dromen… Excuus!
Ik heb ook wel op ebay e.d. gekeken, maar ik verkeer in de veronderstelling (en corrigeer me gerust als dat niet zo is), dat deze versie niet zo standaard is en erg lastig te vinden.
Het oranje op de indices is een versie die ik
Het klopt dat de subdial een goedkopere versie is van een eerdere uitgave, maar dat zegt volgens mij niet veel. (om een voorbeeld te geven; ik heb net een kunststof horloge verkocht met een zeer goedkoop binnenwerk, maar de zeldzaamheid er van en dus de verzamelwaarde maakte dit horloge behoorlijk duur voor wat het in materiaal was. (en dit geld gaat dan ook naar een Heuer
Ik zie al tijden geen 15630MH te koop staan, waar dan ook; Ik zie wel autavia’s zoals de 1163 bijvoorbeeld op chrono24 of de gewone 11630 maar die hebben de witte subdials op zwarte ondergrond en zijn makkelijk te vinden (en beginnen dan ook op de 1800 en hoger) etc. Maar het meeste knalt toch ver over de 2000,-
(of zit ik nou weer te dromen?
Hoe belangrijk is zeldzaam, ik denk dat dit pas echt begint te tellen bij horloges waar er echt heel weinig van zijn zoals prototypes, of heel gelimiteerde oplages (in opdracht gemaakt). Het zou me niks verbazen als op eBay de helft van alle horloges wordt aangeboden met een variatie op zeldzaam in de titel.
Als jij het er voor over hebt ga ervoor, het is een cool horloge. Maar omdat je Nederlander bent (tenminste dat neem ik aan) ben je verplicht om af te dingen, dat hoort gewoon…
Ik heb geen kijk op de zeldzaamheid dus het zou zomaar kunnen dat je gelijk hebt. Je kan met lijsten en boeken aankomen, ebay afspeuren, maar het belangrijkste blijft waar je jezelf prettig bij voelt om te betalen.
Heb je in de gaten dat je de aankoop van dit horloge verdedigt? Eigenlijk weet je het al stiekem. Kopen dus!
Ok, proberen af te dingen; begrijp ik maar er is al wat af en ik krijg er een mooie band bij; zit geen ruimte meer.
Melvin, je hebt daar wel een punt haha Maar er is altijd een beetje angst dat ik te veel betaal (ik ben niet rijk dus moet er hard extra voor werken, beetje watervrees dus altijd wel)
Ticothijs; hij lijkt er heel erg op maar de bezel is anders. Gek wordt je van al die typenrs die op elkaar lijken!..
Ik ga nog maar eens hard peinzen…
Bedankt allemaal voor het meedenken!
Eric
Gschoots,
Inderdaad iemand met een prive-verzameling.
All the way uit…Leipzig!
Deze mijnheer heeft een ongelooflijk verzameling.
Ik wacht nog even af hoe het loopt.
Tico; nee volgens mij niet; de indices zijn zilver bij deze en de bezel is wederom anders.
Overigens terwijl ik nog in het spel zit om hem te kopen, kreeg ik gister het aanbod om de Heuer Montreal te kopen waar ik al tijden naar verlang. Dat zul je altijd zien…Maar blij werd ik natuurlijk wel van dit telefoontje!
Over een 4tal weken heb ik weer eens vrij en dan ga ik proberen om echt mooie foto’s te maken (in een nieuwe post).
Fijne avond allen.
Eric