Heuer autavia 2446c

Ik ben in het bezit van een Heuer Autavia welke ik heb gehad van mijn vader ongeveer 50 jaar geleden.
Ik had echt geen idee van wat ik bezaf omdat ik hem bewaarde in een doosje met allerlei prullaria.
Omdat ik hem weer wilde gaan dragen heb ik gevraagd om hem schoon te maken bij een juwelier.
Deze kon dat niet maar wilde hem wel opsturen naar Zwitserland wat dan weer op een €1500,00 euro zou komen.
Hij wilde me ook €7000,00 geven voor dit horloge.
Het is overigens type 2446c.
Is dit een reële prijs?

Hoi John

Je kunt ook een foto toevoegen, dan hebben we beeld.

Waarschijnlijk wat aan de lage kant, maar zonder foto’s is het lastig beoordelen.

1 like

Prachtig horloge. Op Chrono24 staan ze van € 7200,- tot € 23.500,-.

Ben ook wel benieuwd in welke staat die is. Prachtig horloge. Opletten dat ze bij een service geen wijzers vervangen of de kast Polieren

6 likes

Serieus…?

1 like

Ik heb geen idee.

Ik zie ze verhandeld worden voor 9k. Ik vind zelf 7k geen gek bod van die juwelier.

Cool ding!

1 like

Sluit ik me bij aan, die juwelier zal er vast wat aan willen opknappen plus een klein centje aan verdienen. Prima prijs hoor.

Als je zelf de moeite aan wilt gaan en hem particulier wil verkopen krijg je er misschien 500 of 1000 euro meer voor, als je geluk hebt.

Exact.

Disclaimer; ik ben geen echte Heuer kenner, maar heb er de afgelopen jaren veel over gelezen, een aantal in handen gehad en volg de prijzen nog steeds af en toe.

Paar opmerkingen:

• Chrono24 is voor vintage horloges waardeloos als prijs indicatie, daarnaast staan er ook veel horloges op die minder of zelfs verre van origineel zijn.
  • De grootste Heuer craziness ligt voor de meeste modellen toch echt al even achter ons.
  • Dit lijkt mij inderdaad een 2446C; 2e generatie Autavia; prijzen hiervan zijn sterk afhankelijk van staat, maar de prijs van 7k als inkoop door een juwelier lijkt mij bijzonder redelijk. Had er een originele GF bor met juiste endlinks bijgezeten, was het een ander verhaal.
  • Tenslotte; ik hoop dat je dit horloge van je vader toch niet echt gaat verkopen?
2 likes

Hier sluit ik me trouwens ook 110% bij aan, was ik even vergeten te zeggen.

Wow dus we gaan hier getuigen zijn van een eerlijke juwelier… Waar gaat 't heen met de wereld :stuck_out_tongue_winking_eye: wel tof horloge

4 likes

Je reactie is bijzonder waardevol, dank daarvoor want hij geeft duidelijk meer kennis aan dan hetgeen ik zelf heb gezegd. Toch beetje moeite hiermee:

Dat mag hij toch zeker helemaal lekker zelf weten?

2 likes

Natuurlijk mag hij dat zelf weten.

Ik spreek alleen mijn hoop uit dat iemand die het horloge van zijn vader in ere wil herstellen om te kunnen dragen, niet bezwijkt voor de euro’s omdat de waarde wellicht hoger is dan verwacht. :wink:

2 likes

Ah, de hoop begrijp ik inderdaad wel. Die deel ik ook met je.

Maar ik heb van een goede vriend eens een tweetal gouden horloges gehad die dus van zijn vader waren. Probleem was dat hij zo’n hekel aan zijn vader had dat hij de horloges nooit meer wilde zien, het geld van de smeltwaarde niet meer wilde hebben, eigenlijk helemaal nooit meer aan zijn vader herinnerd wilde worden.

Dus ja, je weet de emotionele band van de eigenaar met zijn vader niet. Vandaar mijn reactie.

Prachtig horloge. Ik ben een liefhebber van Heuer Chrono’s
Hier is meer informatie over vintage Heuer Autavia horloges.
Zelf een Autavia 1163MH in bezit. Waarde is sterk afhankelijk van de conditie en of er bij revisie orginele toendertijdse onderdelen zijn gebruikt.

weet er iemand ook een vintage heuer reparatie atelier voor mijnheer; waardoor zijn reparatierekening wellicht iets eleganter zou kunnen uitvallen?

Het horloge werkt prima en er is in de 50 jaar 1 x een defect geweest en dat is toen onder garantie verholpen in zwitserland.
Ik kan hem gewoon dragen en ben er inderdaad nog niet over uit of ik hem wel wil wegdoen maar was gewoon geinteresseerd nadat schaap en Citroen er ongevraagd 7000voor bood toen ik enkel vroeg of hij het waard was om schoon te maken ik had geen idee.

1 like