Heuer autavia manual circa 1970

Ga ik op kijken bedankt groetjes

Horloge ziet er volledig correct uit op de bezel (insert) na. De decompressie bezel is enkel gebruikt op de 11630 en 11063 automatische modellen. Op deze hoort een tachymeter of MH bezel zonder lume dot
Is inderdaad een ref 73463 met een valjoux 7734 hand gewonden binnenwerk.
Band is, volgens mij, niet origineel voor dit model. Zou een ‘beads of rice’ moeten zijn.
Mvg,
Gianni

Het vreemde is dat hij hem 42 jaar geleden zo heeft gekregen,toen was hij nieuw het horloge met deze bezel en de stalen band,leren band heb hij er later op laten zetten

Kan natuurlijk, de bezels waren verwisselbaar. Misschien had de juwelier er nog eentje liggen en is die er toen ingegaan,omdat de koper deze mooier vond. Idem is mogelijk voor de band.
Mvg,
Gianni

dat zou mogelijk zijn bedankt voor u reactie groeten leon

De stalen band op de fotos is geen Heuer band volgens mij maar een gewone after market band.

Er staat nl niets op de gesp en de endlinks zijn incorrect.

1 like

ik wist niet dat ze 42 jaar geleden al aftermarket banden op horloges doen als hij nieuw uit de winkel komt, lijkt me vreemd maar ja ik ben geen expert.

Speidel (en anderen) maken al zeer lang banden , aftermarket was toen net zo gewoon als nu . Originele banden waren duur , aftermarket was goedkoop

Oké bedankt voor de info kan ik het ook doorgeven groeten leon Vetgedrukte tekst