Lieve mensen, u heeft gelijk. Dit IS een verkapt verkoop topic. Mijn excuses.
De reden dat ik eerst hier wil inventariseren is omdat ik in het blauw een vraagprijs moet noemen.
En die liggen volgens chrono nogal uit een. Ik wil een faire prijs ervoor vragen, maar ook weer mezelf niet tekort doen, vandaar.
Het betreft hier volgens mij een 7220N, de eerste serie zonder tachymeter.
Ik heb deze gekocht op een veiling in 2015. Watch only met een lelijke aftermarketband.
Hetzelfde jaar heeft Jan Ubels er naar gekeken en zijn advies was; “niks aan doen, uurwerk loopt goed en ziet er scherp uit”. Eerlijke vent, aanrader! Wel jammer dat ik 2 uur voor niks in de auto had gezeten. Hij heeft toen alleen het glaasje licht opgemaakt. De kast is dus ongepolijst.
Wat mag ik verwachten als ik deze bij een vintage dealer te koop aanbied? En wat zou een nette prijs zijn voor een liefhebber op ons forum?
Als ik een beter beeld heb bij de realistische verkoopprijzen dan plaats ik de advertentie in het blauw.
Nee hoor. Onderste wijzer. Staat die op 0? Echt niet. Don’t instruct me. Dat is altijd de urenteller. Die zit namelijk pal boven de veerton.
Wijzerplaatsing is een dingetje bij mij. Ik had 5 Speedmasters in handen voor ik er een trof die “OK” was. Ook daar heb ik de urenteller later nog beter geplaatst.
Uurwerk loopt goed, punt. Ja, zo is mij hier ook een vintage JLC verkocht die liep als een natte krant. Nou ga ik dat zelf nog fixen, maar de arrogantie soms…
Got it, goeie ogen. Ik zag het niet. Draaide er aan en links begin gelijk te lopen vandaar. Morgen even kijken of de uren wel lopen anders inderdaad service.
Wijzertje zal waarschijnlijk vervangen moeten worden, klemt niet goed genoeg meer. Schiet dan bij elke reset een stukje verder. “Hour hand creep” is het niet, dan verschuift-ie naar rechts. Dat zit dan in het slipmechanisme van het nulstel-hartje.
Ik heb onlangs een simpelere Camaro 7743 gekocht. Toen veel gehad aan communicatie met Steve Perry van heuercamaro.com. Je zou hem ook eens kunnen vragen wat hij een reeele waarde vindt.
Waarom de wijzer vervangen?
Zeker bij een vintage met originele wijzer gewoon busje strakker zetten mits het busje niet gescheurd is en anders het busje vervangen, originele wijzer vervangen is zonde.
En bij dit urentelmechanisme zit er niet zo veel kracht op dat de wijzer snel doorschiet zoals bij een centrale secondewijzer van de chrono.
Gewoon een goede service en wijzer goed zetten zal voldoende zijn.
Dank voor ieders input. Ik begrijp nu wel waarom je onder een advertentie in het blauw niet mag reageren.
Sommige reacties ervaarde ik direct als kritiek, hoe goed bedoeld ook.
Anyway, datapunten zijn binnen, ik kijk ook nog even bij de internationale sites.
Horloge heb ik nu volledig opgewonden, kijken hoe het blijft lopen. Mocht het nodig zijn, en nu het nog actueel is, weet iemand een goede Heuer specialist?
Naar TAG sturen zie ik zelf niet zo zitten ivm polijsten, onderdelen vervangen etc.
Dank alvast!
Ps. Heb al wat biedingen binnen, maar ik wil dat het horloge perfect is voordat ik hem verkoop. Daarna zet ik hem in het blauw zodat iedereen het kan zien.
Het kan natuurlijk alsnog zijn dat ie niet altijd goed reset. Of dat er iets mis mee is.
Heb ook weleens een chrono gehad die een ‘tikje terug’ op de urenteller maakte zodra ik de chrono startte.