Heuer Carrera '60 laten maken, dilemma!

Hi,

Ik heb een horloge geërfd, te weten een Heuer Carrera uit de jaren '60 (niet mijn foto:http://forums.watchuseek.com/attachments/f405/487086d1312644793-my-vintage-valjoux-cal-72-chrono-111-heuer-carrera-12-004.jpg). Hier is 2 jaar geleden ook een topic over geopend om te vragen waar ik het horloge het beste kan laten maken. (http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,1027142)

2 Jaar na dato heb ik 'm dan eindelijk weggebracht naar Juwelier van Willegen in Rotterdam. Het klokje loopt, na opwinden, gewoon soepel en mij lijkt alleen servicebeurt voldoende. Maar goed, dit kan een expert mij veel beter vertellen.

Midden mei heb ik het horloge weggebracht waarbij de medewerker zei dat een prijsopgave zeker een maand kan duren. Vorige week belde ik hierover op en de medewerker vertelde mij dat het helaas nog 12 weken kan duren voordat ik überhaupt een prijsopgave krijg. Dit duurt mij veel te lang en zet mij ertoe om het niet meer bij Tag Heuer te laten repareren. Moet je nagaan wat de duur van reparatie dan is… Daarom wil ik het horloge terugvragen en ergens anders laten repareren. Of zijn dit wel normale doorlooptijden? En een andere vraag aan jullie is, moest ik het überhaupt niet naar Tag Heuer sturen en door een particulier/liefhebber laten doen?

Ik kan nu afwachten en dus maar zien wanneer ik de prijsopgave binnen krijg of ik kan het terugvragen en elders brengen? Er zitten bij Van Willegen alsnog de ‘onderzoekskosten’ à 100 euro bij, die ik hoe dan ook moet betalen. Ook al is het horloge niet onderzocht… Redelijk apart.

Maar wat zouden jullie doen, wachten of terughalen en brengen bij bijv. W&V in Alkmaar?

Terug vragen.
Schande die lange termijnen.
In de Europa Star stond een vb in van een JLC = 16 maanden voor herstelling en is moeten terug gaan omdat ze niet goed functioneerde.
En dan klagen ze dat de verkoop niet goed gaat. Wat dacht je met zulke verkoop- en herstellingsprijzen.

Och, ik moet zwijgen…

Als dat al 100 euro kost, moet je nagaan wat de reparatiekosten al zouden zijn :o