Ik zou graag wat advies willen. Sinds een paar maanden is mijn oog gevallen op de zwarte re-edition 1964 van Heuer. De CS3111. Nu zijn ze moeilijk te vinden en ik lees er hier ook weinig over. Voor zover ik weet heeft niemand hier het horloge in bezit.
De prijzen op internet (chrono, Catawiki, verschillende fora) lopen sterk uiteen. Vaak zijn er geen papieren meer bij. Ik heb weinig verstand van Vintage modellen en weet niet goed waar ik op moet letten. Ik zie bijvoorbeeld vaak dat het plexiglas licht beschadigd is. Ik ben best bereid een reële prijs te betalen, maar wil dan wel een goed exemplaar. Vintage mag, maar niet onder de krassen en butsen.
Vragen die ik heb:
Moet ik zoeken naar een mint exemplaar of is dat niet haalbaar? Wat voor prijs is dan reeel?
Als ik eventueel voor een gebruikt model ga, is het dan relatief simpel om bijvoorbeeld het plexiglas te laten vervangen?
Wat zijn überhaupt reeële aankoopbedragen?
Waar moet ik specifiek op letten als ik op zoek ga?
Is er iemand die er een heeft?
Plexiglas is goedkoop te vervangen, zelfs origineel.
Het uurwerk is goed te servicen, daar zijn geen al te grote problemen te verwachten. Als de kast nog een beetje mooi scherp is en de nummers leesbaar, zit je al goed. Zou geen platgepolijste kopen.
Ik heb er momenteel een bij de horlogemaker liggen, voor een service, nieuw glas en nieuwe kroon. Onderdelen laten alleen lang op zich wachten ivm. Corona…
Erg mooi horloge dat ook nog op mijn wensenlijstje heeft gestaan.
Het horloge is natuurlijk eerder een youngtimer dus denk dat het inderdaad meevalt met het bijbestellen van onderdelen etc. prijs van tussen de 2.600 en 3.100 is ok afhankelijk van de compleetheid van het horloge.
Ik ben benieuwd naar de foto’s! Heb er zelf bijna een aangeschaft maar vond hem toch iets teveel lijken op m’n speedmaster waardoor ik hem toen voorbij heb laten gaan.