Heuer experts gevraagd

Heren,

Wat ik vandaag toch weer te zien kreeg…

Een hele vette klok… alleen is de kast niet gesigneerd, het deksel aan de binnenzijde niet gesigneerd en het uurwerk niet … 8-)8-):sunglasses:

Achterzijde:

Deksel:

Uurwerk:

Mijn vraag is of jullie bekend zijn met het gegeven dat Heuer ook niet gesigneerde werken en kasten op de markt heeft gebracht?

Alle opties, gedachten, enz. zijn welkom maar onderbouw deze a.u.b. met bronnen als dit kan.

Alvast bedankt!

Gr. R. (tu)

Ik ben deze jaren terug nog tegen gekomen en ook niet getekend.
Is typisch een jaren '70 uurwerk en ,mijn gedacht, zag men toen niet zo nauw om er een naam op te zetten, moest zo goedkoop mogelijk zijn wegens de opkomst van de quarts.
Meer durf ik er ook niet over zeggen.

Er worden de laatste tijd wel erg veel van dit type Heuer’s aangeboden. Misschien is er wat old stock opgedoken. Ik kan me herinneren dat er op Otto.nl vorig jaar of zo nog NOS Heuer horloges te koop werden aangeboden, ik weet alleen niet of dat dit model was.

Ik zou er in ieder geval niet teveel geld aan uitgeven, het is namelijk gewoon een standaard uurwerk en kast met een Heuer plaat. Hij ziet er overigens wel netjes uit.

Freddy Schreef:

Ik ben deze jaren terug nog tegen gekomen en ook
niet getekend.
Is typisch een jaren '70 uurwerk en ,mijn gedacht,
zag men toen niet zo nauw om er een naam op te
zetten, moest zo goedkoop mogelijk zijn wegens de
opkomst van de quarts.
Meer durf ik er ook niet over zeggen.

Ik heb je reactie gebruikt op het andere forum, uiteraard met bronvermelding. Samen met een post van Tombeur zorgde dit voor de juiste inzichten.

Bedankt (tu)

@Jurgen: ook bedankt voor het meedenken (tu)

Gr. R.

– moved topic –

Hallo, Ik denk dat dit een samendoen is van verschillende kalibers en typen.
Heuer ging al heel vroeg samenwerken met Leonidas en dit werk heb ik nog nooit gezien.
Om een beetje verder te kunnen moet je de website www.onthedash.com proberen.
Hier staan vele kalibers en types in en ook verschillende Heuers die samen gesteld zijn uit andere Heuers
Ik hoop dat je er verder mee kunt, want het is toch een merk dat ver boven de andere uitstond in die tijd.Zelfs nu nog bekijk de prijzen maar eens voor een Heuer.
Ik heb zelf de Camaro gehad en was zo stom om die voor een prikkie weg te doen.
Kan me nu nog voor mijn hersens slaan(had toen waarschijnlijk nog geen)
Groeten
Jack Willen

Een jaar geleden werden deze horloges veel in Duitsland aangeboden.
Het was een oude voorraad die opgedoken was,als je geluk had, betaalde je zo’n vijfhonderd euro voor een nos.
Ik ben het alweer vergeten, maar ik dacht dat deze Franse firma de horloges voor Heuer gefabriceerd heeft en bedoeld waren voor een bepaalde markt.
De firma stond niet alleen op de kast, maar ook op de Valjoux 7765
Als laatste werden de kasten met wijzerplaten moeizaam verkocht voor hoderdveertig euro, later mocht je een bod doen op zo’n setje
Ik heb ze een poosje gevolgt op ebay duitsland.
Groet. Chris

Top forum (tu)

Leuk hoe jullie je kennis me me delen! Bedankt!

Gr. R.

Het werkje is inderdaad een Valjoux 776x. Dat zijn 7750’s met het automaat gedeelte verwijderd. Tutima gebruikt het o.a. nog in zijn Fliegerchronograaf.

begrijp ik het goed en is dit een plaatje van een valjoux met monnin france gegraveerd omdat hij de modificatie deed?
graag toeliching hoe het exact zit - ik leer graag bij.
over heuer iha: die hebben dacht ik altijd al hun horloges door anderen laten maken, kast en uurwerk zelf

thanks
willem

Ter info, ik zie net een LeJour horloge op Marktplaats staan met ook zo’n Valjoux/Monnin uurwerk:

http://link.marktplaats.nl/209990534

Met dank aan MartV:

http://chronomaddox.com/heuer/catalogs/watches1980/heuer_watch_catalog.html

bron: Chuck Maddox R.I.P.

Ik zie niets gemodificeerds aan dit uurwerk, Het is een standaard Valjoux 7765. Dat is de handopwind chronograaf versie van de 7750 zonder 12 uur register.

Als je hier kijkt
http://www.onthedash.com/Guide/Master_Reference.php4
dan lijkt de meest logische verklaring dat het horloge door Monnin gemaakt is voor Heuer. Het uurwerk 7765 komt nl. alleen maar voor in het kopje ‘French Made Chronographs’.

Wat een info daar zeg! De ‘bijbel’ als het om Heuer chronografen gaat, lijkt mij.

Ach , ik kijk net waneer ik de foto’s opgeslagen had, en dat was in 2003.:S
Dus niet een jaar geleden
Geen wonder dat ik niet meer weet wat er in het Duits bijstond.
Nu ik die Le Jour op marktplaats zie, denk ik dat het wel eens zou kunnen zijn dat Monnin de fabrikant is van Le Jour.
Heuer had bij hun een bestelling geplaatst voor horloges bestemd voor in bepaalde landen.
De merknaam Monnin stond trouwens niet op alle uurwerkjes, daarom vond ik dat reden genoeg om de foto’s op te slaan.
Het is ook leuk om te zien dat er gewoon "made in France"op de wijzerplaat staat.
Dat meerdere Horlogemerken gingen winkelen bij de modellenlijn van de echte farikanten zie je aan deze Atlantic en Breitling.
Groet. Chris.