Heuer Monaco Calibre 11 Steve McQueen

Eind vorig jaar is er een vrij nauwkeurige re-edition van de Monaco Calibre 11 verschenen. De beste benadering van het origineel tot nu toe.

Ik lees vrij weinig op de fora over deze klok. Heeft iemand hem en wat zijn de ervaringen?

Groet,

Sjoerd

3 likes

Heb 'm helaas niet. Maar wat een waanzinnig cool horloge is dat toch, he?

Ik heb er even over getwijfeld en om gehad bij de juwelier, maar in het echt valt hij flink tegen. Zeker niet zo mooi als op de foto’s. De wijzerplaat is erg mat en underwhelming. De cal. 17 met blauwe sunburst dial is veel sprekender.

Ik vind dat underwhelming juist wel mooi bij deze klok. Ik vond alleen de zwarte band te veel afsteken en heb de voorkeur voor de blauwe racing vd boutique ‘stripes’ edition

En toegeven, de cal 17 en 12 niet te vergeten zijn veel sprankelende.
Ook vind ik de rode elementen net iets te fel rood. Ergens Is t n vintage horloge, maar door de felle kleur Is t net alsof je door een tijdmachine bent gegaan en t een nieuwe ouwe klok Is.

2 likes

Leeft deze klok zo weinig op het forum? Ben ik de enige die zwaar onder de indruk is?

Nee helemaal niet. Wat een ontzettend gaaf horloge.
De Monaco nooit omgehad en weet niet of ik een vierkante kast zou kunnen dragen. Daarnaast natuurlijk de prijs…

Koop ik liever een Speedy😜

Maar deze Monaco vind ik ook geslaagd en is een stuk voordeliger:

Ik vind de CAW2111 toch de beste upgrade. Calber 12 en saffier ipv plexi, die heel snel kapot ging bij de hoeken. Mooie see through back en dikke blauw croco band.

[URL=http://s96.photobucket.com/user/crownguardwatches/media/IMG_4857_zpsuipvgbwi.jpg.html][/URL]

3 likes

Dit horloge vind ik persoonlijk het mooiste horloge.

Advies van Crownguard zeker waar!

Dat vond ik inderdaad ook. Maar goed, deze lijkt wel meer op het origineel,

Niet als je deze nieuw koopt, dan zijn ze vrijwel even duur als ik het goed heb. Ik heb deze CW2111 en hij bevalt mij uitermate goed.