Heuer Monaco limited edition 2001 informatie

Horlogeforum-leden,

Recent heb ik via mijn familie een Heuer Monaco verkregen. Ik ben er echt ontzettend blij mee zoals jullie kunnen begrijpen want als je het mij vraagt is het een fantastisch staaltje horlogehistorie.
Vandaag wilde ik het één en ander opzoeken over het horloge maar er is erg weinig over te vinden. Over de Tag Heuer monaco is uiteraard veel geschreven, maar over mijn type praktisch niks. Heb ik hier een speciaal model in handen?

Het betreft de volgende:
Heuer Monaco 2001 met witte wijzerplaat en chrono (3 klokjes, zoals onderstaande met zwarte wijzerplaat).
Limited Edition (mijn nummer/500)
By Tag Heuer
Serienummer: CS 2113

Deze lijkt er qua model aardig op, alleen heeft deze een zwarte wijzerplaat en staat er Tag Heuer monaco. Die van mij heeft een witte wijzerplaat en enkel Heuer Monaco.

edit:

Excuses voor de extreem brakke foto, de camera in mijn iPhone is te slecht voor woorden… Ik zal later een betere foto posten.

1 like

Wie weet heb je deze:

In 2001, the famous Côte d’Azur jeweller Ferret obtained from TAG Heuer a very limited series of Monaco chronographs marked 2001 in red on the grey dial, which was sold by reservation only.

Dus staat er 2001 in het rood op de plaat?
Overigens:

It was also in 2001 that the historic Heuer logo became TAG Heuer on dials, winding crowns and the bracelet clasps, which were now of the folding type. A model with grey dial and also a version with blue dial with two white zones known as “Steve Mc Queen” also appeared in the brand catalogue. Since then, several versions of the mythical Monaco have come out, on alligator strap or with magnificent stainless steel bracelet inspired by the 70s models.

Betere foto’s zouden dus handig zijn. Daarnaast komt er nu een nieuwe uitvoering met het originele kaliber 11 uurwerk, dat is smullen maar wel erg duur: http://www.horloge.info/nieuws_en_modellen_item.php?n=40-jaar-Heuer-Monaco:-re-edition-met-kaliber-11!&nieuwsid=288

Voor informatie zie http://www.onthedash.com/
Ik wou dat ik ook zo’n familie lid had.
Veel plezier ermee
Jack

Henrik Schreef:

Wie weet heb je deze:

In 2001, the famous Côte d’Azur jeweller Ferret
obtained from TAG Heuer a very limited series of
Monaco chronographs marked 2001 in red on the grey
dial, which was sold by reservation only.

Dus staat er 2001 in het rood op de plaat?
Overigens:

It was also in 2001 that the historic Heuer logo
became TAG Heuer on dials, winding crowns and the
bracelet clasps, which were now of the folding
type. A model with grey dial and also a version
with blue dial with two white zones known as
“Steve Mc Queen” also appeared in the brand
catalogue. Since then, several versions of the
mythical Monaco have come out, on alligator strap
or with magnificent stainless steel bracelet
inspired by the 70s models.

Betere foto’s zouden dus handig zijn. Daarnaast
komt er nu een nieuwe uitvoering met het originele
kaliber 11 uurwerk, dat is smullen maar wel erg
duur:
http://www.horloge.info/nieuws_en_modellen_item.ph
p?n=40-jaar-Heuer-Monaco:-re-edition-met-kaliber-1
1!&nieuwsid=288

Hij is aangeschaft in Nice (Frankrijk) dus het moet deze zijn. Hij heeft inderdaad in het rood 2001 en Monaco erop staan ook de omschrijving van het bandje klopt volledig. Ik heb zojuist duidelijke foto’s gemaakt maar die kan ik pas morgen eraf halen (geen PC beschikbaar met een geheugenkaartslot).
Het is dus een vrij aparte versie begrijp ik als er maar 500 stuks van zijn. Ik ben er nu nog gelukkiger mee dan voorheen!

Trouwens Henrik, het is inderdaad Grijs in plaats van Wit. Ik ben helaas zo kleurenblind als de pest dus ik had het niet goed gezien.

Misschien komt dit heel bot over, en dat is absoluut mijn bedoeling niet!! Maar ik heb zo mijn twijfels bij dit horloge.

De band zou een alligator moeten zijn volgens Henrik’s quote, wat ik zie is meer een type buffellederband, zo’n zwarte gladde/glimmende band. Daarnaast ziet de afwerking er ook niet heel mooi uit maar dat kan ook komen door de foto.

Ik kan het uiteraard fout hebben, dus ik wacht even de foto’s af.

Jaap-Wim Schreef:

Misschien komt dit heel bot over, en dat is
absoluut mijn bedoeling niet!! Maar ik heb zo mijn
twijfels bij dit horloge.

De band zou een alligator moeten zijn volgens
Henrik’s quote, wat ik zie is meer een type
buffellederband, zo’n zwarte gladde/glimmende
band. Daarnaast ziet de afwerking er ook niet heel
mooi uit maar dat kan ook komen door de foto.

Ik kan het uiteraard fout hebben, dus ik wacht
even de foto’s af.

Bandje is vervangen. Er zitten wat krassen op omdat de persoon die hem voor mij in zijn bezit had er niet echt voorzichtig mee opgesprongen is, vooral omdat hij zijn horloge aan zijn rechterhand draagt (heel groot litteken aan zijn linkerhand waardoor horloges dragen daar pijn doet).

Hoi Kurt,

ik had moeten weten dat bandjes natuurlijk ook te vervangen zijn. Maar nogmaals; ik weet het neit zeker natuurlijk, dus betere foto’s zouden welkom zijn. :slight_smile:

Jaap-Wim Schreef:

Hoi Kurt,

ik had moeten weten dat bandjes natuurlijk ook te
vervangen zijn. Maar nogmaals; ik weet het neit
zeker natuurlijk, dus betere foto’s zouden welkom
zijn. :slight_smile:

Terecht dat je kritisch bent! Ik ben bezig met die foto’s het wil niet helemaal lukken vanaf een Nokia N95.

Uiteindelijk toch een duidelijke foto. Indien er nog meer informatie danwel foto’s (eventueel groter) gewenst zijn kan ik die uiteraard altijd posten.
Ik ben overigens totaal niet tevreden over het bandje, vind hem erg dof geworden. Draagt totaal niet bij aan het totaalplaatje van het horloge…

Close up van de wijzerplaat, duidelijk in het rood Monaco en 2001.

Ajan, ben ik met je eens. Enig idee waar je mooie banden kan kopen? Liefst online.

Kurt

Hier. http://www.watch-band-center.com/shop-watchstrap.html

1 like

Dag Kurt,

dit is inderdaad een stuk duidelijker! Bedankt. Ik had het blijkbaar toch verkeerd ingeschat, mijn excuses hiervoor. :slight_smile:

Van harte met dit prachtige kado, helaas weet ik er verder weinig over te vertellen. Je zou eventueel je vraag hier nog eens kunnen stellen:

http://forums.timezone.com/index.php?t=threadt&frm_id=68

En voor bandjes shop ik vaak hier:

http://www.watch-band-center.com/

Succes!