Hi,
Ik post eigenlijk niet vaak, al ben ik al lang lid.
Maar door toeval loop ik de laatste tijd vaak tegen mooie horloges aan en ik moet zeggen, het wordt steeds verleidelijker om ze aan te schaffen (ware het niet dat net als de meesten van jullie mijn budget niet oneindig is…)
Vandaag bood een relatie me een Heuer Montreal aan in perfecte conditie, inclusief box.
Voor zover ik kan zien is hij echt en wat is het een ongelooflijk mooi horloge!
Vraag me wel fa wat ik moet bieden want hij heeft als oudverzamelaar altijd alleen maar zijn horloges verkregen door ze te ruilen tegen andere bezittingen die hij weer had…
Sorry hoe voeg ik een foto toe? (nu voel ik me echt dom.
Foto toevoegen in bijvoorbeeld photobucket (je kunt gratis een account aanmaken).
Vervolgens de URL van de afbeelding kopiëren.
Je typt het volgende: . Je kan de post bekijken voordat je hem post, zodat je weet of de foto kan worden bekeken.
lol
Ik zal nog wat aan mijn fotoskills en uploadskills moeten werken, dat is duidelijk
Nu eerst eens zien waar we het budget voor deze geweldige klok vandaan moeten haan halen!
Heeft er al iemand gereageerd over wat een eerlijke prijs zou zijn? Zelf kijk ik altijd even op ebay en dan bij de optie show only “sold listings” aanvinken. Je zou ook in dit forum in het gedeelte verkocht kunnen zoeken op het merk en type. Als je echt de Sherlock wilt uithangen, kijk je bij de post “welke vintage draag je vandaag” wie er vergelijkbare horloges heeft en stuur je een privébericht. Succes!
Goede tips Melvin, dank je.
Vandaag het horloge eens goed in het licht bekeken; hoe krijgen ze het toch voor elkaar om zo veel kleuren in 1 horloge onder te brengen ZONDER dat het een kermis wordt!
Ben wel bang dat gezien de staat van het horloge en dat dit misschien wel net als de Monaco zo’n horloge is/wordt wat gezocht wordt, dit de vraagprijs niet omlaag gaat krijgen. Nou, we zien wel.
Prettige zondag!
Eric
Vandaag even naar een geromeerde juwelier gelopen met de vraag of ze het horloge wilden bekijken.
Aardige man, maakte hem voorzichtig open en…
Prachtig heueruurwerk in perfecte staat, lopend en al.
Terloops merkte de man op dat 1500,- als koopprijs zowel voor mij als voor de verkoper een fijne prijs zou zijn.
Spreek de verkoper zaterdag; spannend!
Ik ga er maar voor :-)))
Hey Eric,
Inderdaad een mooi horloge en in weinig geziene staat. Voor een referentie naar de prijzen kijk je het best eens op www.heuerpriceguide.com . De Montreal is niet het meest gewilde model uit de Heuer range, maar ik verwacht, dat je, in deze staat en met doos, toch dieper in de buidel zal moeten tasten dan 1500. 1500 zou een echt koopje zijn.
Veel succes met de evt aankoop. Mocht de prijs je te hoog uitvallen, heb ik wel interesse in het horloge.
Groeten,
Gianni
Hi Gianni,
Nou, ik ga hard duimen hoor of ik hem er voor krijg…
Ik begrijp je interesse; iemand anders in de rubriek vintage had me ook al meteen een prive-bericht gestuurd dat hij interesse had
Misschien heb ik geluk, misschien niet; maar ik zal iig het posten wat de uitkomst is.
Vrgr.
Eric
Hey Eric,
Benieuwd hoe het intussen vordert met de aankoop. Duim ervoor, dat je hem kan kopen. Benieuwd naar de foto’s van de complete set.
Grts,
Gianni
Leuk dat je het vraagt (al begrijp ik natuurlijk wel dat je ook interesse hebt voor als hij hem wegdoet en ik hem niet koop
Nou, anderhalve week geleden op zaterdag zag ik hem en hebben we een tijd gepraat.
Ik was na dit gesprek de rest van de dag goed ziek, want hij had zich toch bedacht en hield de 2 horloges liever nog even om zelf te dragen.
Ik begrijp natuurlijk de psyche van een ware verzamelaar wel en hij had deze horloges al zo’n 20 jaar in bezit, dus dan kan het afscheid zwaar zijn.
Maar eerst 2 weken rondlopen met het idee dat ik alleen over de prijs het eens moest worden, maar dan vervolgens horen dat het niet door gaat, is niet fijn… (zacht uitgedrukt)
Maar ja, wat kan je doen he
Ik heb hem wel laten beloven dat als hij ze alsnog ooit wegdoet, hij eerst naar mij moet komen en dat beloofde hij. Schrale troost…
Heb wel 11(!) andere horloges uit zijn verzameling meegekregen die ik ga onderzoeken voor hem en mag verkopen (of zelf kopen)
Ik ga ze 1 voor 1 vd week wel op de vintage lijst zetten; zitten best grappige of leuke of soms bijzondere dingen bij dus zeker leuk voor liefhebbers om ze te zien denk ik!
Vriendelijke groet,
Eric
Hey Eric,
Is inderdaad geen leuke afwikkeling. Als het een troost mag zijn, we maken het allemaal wel eens mee ;-(( Geniet toch maar van de feesten en weet, dat er nog genoeg andere Heuers “out there” zijn.
Grts,
Gianni
geen zin om een nieuw topic te starten, dus hier maar.
Op de duitse kijkbuis (ZDF) heb je het programma “Bares für Rares” waar ik zo nu en dan naar kijk, want …
Bij tijd en wijlen komen daar ‘leuke’ horloges langs.
Zo kwam er gisteren (31 mei 2021) een Heuer Montreal langs, verpakt in een TAG-Heuer pouch. Eigenaar had hem ruim 40 jaar geleden van zijn vader gekregen waarna hij in een la verdween. De Montreal dook recentelijk weer op en zou verkocht gaan worden . Daarom werd het eerst verwend met een uitgebreide service beurt bij Heuer. Wat de verkoper een 2K Euro lichter maakte.
De expert schatte de ‘as is’ waarde zo tussen de 6K en 10K. Na wat loven en bieden werd de chronograaf uiteindelijk aan een van de 5 handelaren verkocht. Verkoopprijs: 4K euro, wat door de verkoper vooraf ook als bodemprijs werd aangegeven.
@Warroo
Geen idee, december 2013 was ik geheel en al onbekend met dit forum.
Wat mij frappeerde was het verschil in waarde wat aan z’n Montréal anno nu wordt toegekend.
Niets meer en niets minder. Vandaar mijn eerdere post.
Wat mezelf betreft moet er nog heel wat water door de Tungelroyse Beek stromen vooraleer ik een dergelijk bedrag voor zo’n sieraad aan de pols zal neertellen [maar dat geheel en al terzijde]
Of de beste man gisteren z’n Montréal ook daadwerkelijk voor die 4K van de hand gedaan heeft weet ik niet. Het is TV, dus ‘the land of make belief’
Dat dacht ik ook over mezelf, je ruilt wat, je koopt wat, je breidt wat uit, je denkt waarom ook niet tot het punt dat ik een Rolex als impulsaankoop heb aangeschaft. Echt, het overkomt je gewoon.