heuer of tag heuer???

Ik snap het niet goed, heeft heuer zelfde model als tag heuer gemaakt 250.006?

6779c45ac15951f3c258d84c57b8aed9b5415060_1_500x500

2 likes

Dit model werd gemaakt tussen 1980 en 89.
Tot midden jaren 80 was het nog Heuer alvorens het Tag Heuer werd. Misschien heeft het daar mee te maken.

2 likes

Following the creation of TAG Heuer in 1985, most of the Heuer range continued as TAG Heuer models, with only small details being changed. It’s fairly common to see watches from this era with a mix of parts- for example, a TAG Heuer dial, but matched with a Heuer bracelet- it was simply a case of the new company using the old Heuer parts until they ran out. The series carried on essentially unchanged- the only difference being that most models dropped the word “Quartz” from the dial and moved the “2000” marking from just under the Heuer logo to sitting above the 6 o’clock area. The word “Professional” was now featured on almost all models, resulting in many people calling the watch the TAG Heuer 2000 Professional, even though the watch never had that name officially.

Bron:

2 likes

Toen Techniques Avant Garde een aandeel in Heuer nam wijzigde aanvankelijk alleen de naam op de wijzerplaat. Pas na een tijdje ging TAG Heuer ‘eigen’ modellen maken. Als ik het goed heb was de 1500 de eerste TAG Heuer. Modellen als de 2000 die je laat zien hebben nog erg lang gelopen na de ‘overname’, waardoor er zowel Heuer als TAG versies van zijn.

Het wordt nog iets ingewikkelder doordat bijvoorbeeld de banden met Heuer erop nog niet ‘op’ waren. Daarom zie je uit deze overgangsperiode wel eens originele horloges met een Heuer band en een TAG Heuer plaat, of andersom.

Edit: Wat @Alletijd zegt dus :grin:

3 likes

Oke, duidelijk nu, thx
Ik zoek dit model, moet ik dan bij tag heuer ook 250.006 intypen?

Of 250.006.1 ??

1 like

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zijn de typenummers niet gewijzigd, althans niet direct. Als je een model uit de jaren '80 zoekt zou het hetzelfde moeten zijn.

2 likes

Dit dus.

1 like

Ik heb dit model nog liggen, maar die loopt niet goed
 zou je dus moeten laten servicen / repareren

Het is de Heuer versie en bij mag weg voor €350,-

1 like

Ik kan er dus zo een kopen , heuerachterkast, heuer band en tag heuer wijzerplaat. Doet dit iets af aan de waarde? Tevens zoek ik 2 cm aan meer schakels voor de band, zijn die moeilijk te vinden en /of duur? thx

1 like

De Heuer platen zijn populairder, maar het prijsverschil zou niet schokkend moeten zijn. Ik heb geen ervaring met het aanschaffen van losse links, maar deze banden zijn wel erg veel gemaakt

1 like

dank je