Heuer Regatta black

…en net toen ik dacht na de Heuer Montreal de mijnheer zijn leukste horloges te hebben gezien (ongeveer 7 omegas uit 60 en 70er jaren die her en der uit een tas kwamen plus een originele flightmaster van rond '70…) kwam ook nog deze Regatta tevoorschijn!
Hij droeg ze nooit maar vond het 'leuk om ze te hebben…'
Sommige mensen hebben alle geluk he.
Overigens begint waarschijnlijk nu een laonderhandelingsspel want hij wil eea verkopen; maar ik zal de Regatta waarschijnlijk niet willen hebben: ik zeil niet en het enige waarvoor dan nog de 5 minuten die het horloge aangeeft kan dienen, wil mijn vrouw liever geen horloge bij aan… (sorry hoor, even de forumregels aftasten :wink:
Maar het is wel een mooie stoere klok als je die Regatta eens beethoudt!

[/url][/img]

maar ik zal de Regatta waarschijnlijk niet willen
hebben: ik zeil niet en het enige waarvoor dan nog
de 5 minuten die het horloge aangeeft kan dienen,
wil mijn vrouw liever geen horloge bij aan…
(sorry hoor, even de forumregels aftasten :wink:

Hallo Eric,

Heb jij 5 minuten nodig?! :smiley:

Groet,

Hi Xavier,
lol
Dat ligt er aan.
Als we een ‘rustperiode’ hebben gehad, dan heeft mijn vrouw al geluk als het zo lang duurt!.. :slight_smile:

Even los van alle toespelingen, wel een hele mooie klok hoor.

Zekers!
Al zijn die 5 ‘balletjes’ wel erg aanwezig op het horloge en als je dus niet wedstrijd zeilt, hebben ze weinig nut.
De matte zwarte band is ook heel erg mooi, maar het viel me wel op dat bij foto’s van wat meer gebruikte horloges, het wel erg beschadigt volgens mij.

schitterend horloge!

Clean, speciaal, onder de radar, maar inderdaad een functie die je niet erg veel nodig hebt.

Desalniettemin, schitterend ding!

Ja zeker, prachtig horloge.
Maar ik ben toch bang dat ik voor zijn andere aanbieding gevallen ben en dat is een Heuer Montreal uit 1974 in perfecte staat en nog met de doos.
Nu nog de prijs daarvoor proberen te onderhandelen (en bij elkaar werken, zucht… :wink:

Gezien de secondenwijzer bijna op de 12 staat ben ik wel benieuwd, verandert zo een bolletje geleidelijk van blauw naar rood, of gaat dat in één klik?

Ik zag toen hij het liet zien en het verhaal er achter vertelde dat het geleidelijk gaat.
Ik googlde het volgende plaatje waar je dat goed kunt zien (dit is een foto van het web, niet van mij):

Zoals ik het begreep zeilen zeilschepen vlak voor de start van een wedstrijd rondjes (ze kunnen niet stilliggen vanzelfsrpekend).
Een signaal wordt gegevn door de wedstrijdleiding en vanaf dat moment gaat 5 minuter later de wedstrijd beginnen.
Bij dat eerste signaal start je het horloge en kun je goed visueel zien hoe lang de 5 minuten is om zo precies mogelijk dan over de startlijn te gaan.
Met die bolletjes zie je het duidelijk ook al slaat de wind het zeeschuim, touwen, haringen en ondergoed in je ogen (om het berhaal wat beeldender te maken…)

NB Ik zocht nog wat meer info.
Volgens mij duurt het 10 minuten en nav wat ik lees gaat de timer van blauw naar rood naar zwarte fade.

Interessant, bedankt!

:~
Graag gedaan.

en stel, je loopt zo een ding tegen het lijf voor een e400,…?

langejaap Schreef:

en stel, je loopt zo een ding tegen het lijf voor
een e400,…?

Kopen

Waar loop jij zo’n ding voor 400 euro tegen het lijf dan? :wink:

morgen halen,…voor minder nog

Ik was al aan het googlen, nergens gevonden…

lijkt mij wel duidelijk waarom niet,…:slight_smile:

Ik zag er van de week 1 staan op Chrono24; stond geen prijs bij.
Ik heb een mailtje gestuurd; horloge zag er aardig uit, wat gebruikssporen maar niet slecht,
Ik kreeg vandaag een email terug: het horloge met box en papieren wordt euro 3450,- voor gevraagd…!
In geen 3450,- jaar natuurlijk dat ik dat er voor betaal, maar 400,- zou weer een belachelijk lage prijs zijn (of beter zeg ik: een ongelooflijk laag bedrag waar je nooit bij zou moeten aarzelen)
Ik denk dat als je dit horloge voor rond de 800,- kan kopen je een nette koop hebt.

Ik hoop nog steeds dat op een dag een relatie van mij die er 1 heeft hem aan me wil verkopen.
Geduld geduld…

heb in een ander topic wat fotos geplaatst.kan je zeggen,ik heb veel minder betaald danbelachelijk weinig`.

soms heeft een ander geluk, nu wast een keer mijn beurt.