Heuer Stopwatch

Beste forumleden,

Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb onlangs vier zakhorloges gekregen en daarbij zat een Heuer. Het is een stopwatch die zowel seconden als minuten aangeeft. Het geheel ziet er van buiten erg versleten uit en aan de randen van het glas zitten aardig wat beschadigingen. Het loopt overigens ook niet meer. Als ik de achterkant open is het echter een heel ander verhaal, hij glimt en het Heuer logo dat erin gegraveerd staat lijkt zo uit de fabriek te rollen. De tandwielen zijn niet vastgeroest en er lijkt (voor zover mijn onkundige oog dat kan zien) niets mis met het uurwerk zelf.

Mijn vraag is de volgende: Heeft het zin het horloge te laten herstellen?
Er zit wat sentimentele waarde achter maar die strekt niet onbeperkt om hem voor elke prijs te herstellen.

Hij lijkt me niet kapot maar gewoon erg versleten van buiten. Ik neem niet aan dat het een waardevol klokje is maar ik ben geinteresseerd in hoeveel restauratie zou kosten.

Ik begrijp dat een foto handig zou zijn maar dat kan nu even niet, ik heb wel een vergelijkbare op internet gevonden in goede staat met een iets andere wijzerplaat:

http://www.littlecogs.com/assets/images/watches/chr01_cf.jpg

Met vriendelijke groeten,

Raphael

Mijn beste,

Raphael, in de eerste plaats, leuk dat je dit ongeëvenaarde horlogeforum hebt gevonden. Bij deze dan dus ook ‘Welkom’.
Met betrekking tot jou Heuer denk ik dat je er verstandig aan doet om gewoon bij een horlogemaker langs te gaan. Die kan je een schatting geven van de kosten.
Ik weet niet waar je woont maar in de regio Rotterdam kan je bij de volgende horlogemakers met een gerust hart terecht:

Dirk Oskam te Rotterdam:

Frans de Groot te Gouda:
http://www.horlogereparaties.nl/

En, Ruud Kuiper van Clockwise te Hellevoetsluis:
http://www.clockwise.nl/nl/index.php

Er zullen er ongetwijfeld meer zijn, maar deze hebben hun sporen ruimschoots verdiend.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Zonder foto’s (ook van het uurwerk) van je eigen exemplaar wordt het toch lastig om er iets zinnigs over te zeggen. Probeer eens een foto te maken.

Danku voor de reacties en bedankt voor het welkom!

Ik ben niet thuis en de komende paar dagen ook niet dus een foto zal moeten wachten. Maar nogmaals er zit geen kras op het uurwerk en er is geen spoor van roest te vinden.

Is de Heuer overigens wat waard of is bijna elke reparatie een overschrijding van de waarde?

Met vriendelijke groet,

Raphael

Ik heb nog een andere vraag aan u. Gezien uw naam (Tissot62) neem ik aan dat u het een en ander weet over Tissot. Ik heb een gouden quartz zakhorloge van Tissot gekregen en de is ermee gestopt. Weet u een goede en betrouwbare juwelier in de omgeving Amsterdam die daarmee raad weet?
Ik heb namelijk al eens eerder een Tissot in Nederland ter reparatie afgegeven en dat eindigde in een drama. Ik bezoek Zwitserland regelmatig en daar vertelden ze me dat het horloge door de reparatie juist zwaarder beschadigd werd. Vandaar dat mijn vertrouwen in Nederlandse juweliers flink is gedaald.

RMVR Schreef:

Danku voor de reacties en bedankt voor het
welkom!

Ik ben niet thuis en de komende paar dagen ook
niet dus een foto zal moeten wachten. Maar
nogmaals er zit geen kras op het uurwerk en er is
geen spoor van roest te vinden.

Is de Heuer overigens wat waard of is bijna elke
reparatie een overschrijding van de waarde?

Met vriendelijke groet,

Raphael

Op ebay gaan ze weg tussen de 70 en 160 euro.

Grappig, beetje offtopic misschien maar mijn fascinatie voor horloges is waarschijnlijk ooit begonnen bij stopwatches van Tag Heuer.
Toen ik als klein ventje van 10 (vanaf 1975) aan atletiek deed werden de tijden op loopnummers nog handmatig door juryleden opgenomen. Dit gebeurde toen nog met analoge stopwatches. Die dingen vond ik toen al heel mooi. Heel mooi om de wijzers te zien resetten.
Vaak waren ze van van Tag Heuer kan ik mij herinneren. Dat zal voor het eerst zijn dat ik van dat merk gehoord had.
De gelopen tijden werden genoteerd in 10den van secondes.
Als snel kwamen de digitale stopwatches en tijdwaarneming via fotofinish in beeld.

Ik kan jammer genoeg geen plaatjes vinden via Google van stopwatches van Tag Heuer. Maar ze zagen eruit als deze hieronder.

Thehaguedragon Schreef:

Grappig, beetje offtopic misschien maar mijn
fascinatie voor horloges is waarschijnlijk ooit
begonnen bij stopwatches van Tag Heuer.
Toen ik als klein ventje van 10 (vanaf 1975) aan
atletiek deed werden de tijden op loopnummers nog
handmatig door juryleden opgenomen. Dit gebeurde
toen nog met analoge stopwatches. Die dingen vond
ik toen al heel mooi. Heel mooi om de wijzers te
zien resetten.
Vaak waren ze van van Tag Heuer kan ik mij
herinneren. Dat zal voor het eerst zijn dat ik van
dat merk gehoord had.
De gelopen tijden werden genoteerd in 10den van
secondes.
Als snel kwamen de digitale stopwatches en
tijdwaarneming via fotofinish in beeld.

Ik kan jammer genoeg geen plaatjes vinden via
Google van stopwatches van Tag Heuer. Maar ze
zagen eruit als deze hieronder.

http://2.bp.blogspot.com/_vCXBX4q7xEo/R0X3PjHs58I/
AAAAAAAAAhQ/ZqmRL99eNI4/s400/180px-Stopwatch2.jpg

Google zuigt. Yahoo is veeeeeel beter. http://images.search.yahoo.com/search/images;_ylt=A0geu9QRkydLGRYBqGBXNyoA?ei=UTF-8&p=heuer%20stopwatch&fr2=tab-web&fr=yfp-t-701

dreski Schreef:

Google zuigt. Yahoo is veeeeeel beter.
http://images.search.yahoo.com/search/images;_ylt=
A0geu9QRkydLGRYBqGBXNyoA?ei=UTF-8&p=heuer%20stopwa
tch&fr2=tab-web&fr=yfp-t-701

Jaaaaa! Deze dingen waren het!

Deze rode heb ik zelf ooit gehad herinner ik mij ineens. Ik weet niet eens meer hoe ik eraan ben gekomen destijds dus ik zal hem wel van iemand gekregen hebben. Die dingen zullen destijds ook best wel duur zijn geweest.

RMVR Schreef:

Ik heb nog een andere vraag aan u. Gezien uw naam
(Tissot62) neem ik aan dat u het een en ander weet
over Tissot. Ik heb een gouden quartz zakhorloge
van Tissot gekregen en de is ermee gestopt. Weet u
een goede en betrouwbare juwelier in de omgeving
Amsterdam die daarmee raad weet?
Ik heb namelijk al eens eerder een Tissot in
Nederland ter reparatie afgegeven en dat eindigde
in een drama. Ik bezoek Zwitserland regelmatig en
daar vertelden ze me dat het horloge door de
reparatie juist zwaarder beschadigd werd. Vandaar
dat mijn vertrouwen in Nederlandse juweliers flink
is gedaald.

Mijn beste,

Informeer dan eens bij de Amsterdam Watch Company.
Een team van zeer betrouwbare en vakkundige horlogemakers.

http://www.awco.nl/

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ik heb toch nog wat foto’s kunnen maken. Het belangrijkste voor mij is dat hij het gewoon weer doet. Mijn excuses voor de slechte foto’s:







Kan iemand al iets meer zeggen dmv de foto’s?

– moved topic –

Als antwoord op je laatste vraag: nee ik kan er niets zinnigs over zeggen. Maar een Heuer is altijd waardevol en -vast. Of het nou een stopwatch of een horloge is! Het laten repareren is altijd zinvol!

In de klassieke rally-wereld is er altijd interesse voor goede stopwatches. Veel FIA-rally’s mogen alleen met analoge apparatuur worden geklokt/verreden. Tja, en dan zijn er natuurlijk eigenaren van klassiekers (dure…) die natuurlijk niet zonder een (dure) stopwatch kunnen. En dan komt 'n Heuer al snel in beeld!

Kijk hier maar eens: http://www.handashop.nl/

Menno

RMVR Schreef:

Ik heb namelijk al eens eerder een Tissot in
Nederland ter reparatie afgegeven en dat eindigde
in een drama. Ik bezoek Zwitserland regelmatig en
daar vertelden ze me dat het horloge door de
reparatie juist zwaarder beschadigd werd. Vandaar
dat mijn vertrouwen in Nederlandse juweliers flink
is gedaald.

Het probleem is dat een juwelier géén horlogemaker is, daar kan soms dus ellende van komen, wat ook hier het geval zou kunnen zijn.

Niet echt een mooi uurwerk, de balans is niet geschroefd en er zijn weinig jewels gebruikt. Ik denk dat het met een verkoopprijs van 50 Euro wel gedaan is. Verder is het chroom ook van de kast wat lastig is om te repareren.