Heuer Titanium: veilingsitegokje pakt goed uit!

Ik ben nog niet zo heel lang actief op dit forum, en zal waarschijnlijk ook niet zo snel tot de actiefste leden gaan horen, maar dit wilde ik toch even met jullie delen.

In mijn zoektocht naar het perfecte horloge koop (en in veel gevallen ook weer verkoop) ik best frequent horloges. Mijn visie voor nu is zoveel mogelijk mogelijk door mijn handen laten gaan om te passen, voelen, dragen en beoordelen. In veel gevallen is het horloge het net niet helemaal en neem ik er relatief snel weer afscheid van.

Onlangs heb ik op een veilingsite (ik zal geen namen noemen om alle schijn van reclame tegen te gaan) een gokje gewaagd. Een gok die vanuit mijn perspectief enorm goed uit heeft gepakt. Ik durf wel te zeggen dat dit voorlopig een blijvertje is. In nagenoeg nieuwstaat. Met originele doosje en boekje bovendien.

Ik presenteer u… De Heuer Titanium.
(Niet de beste foto’s, met mobiel geschoten. Meer info over het horloge: https://www.calibre11.com/tag-heuer-titanium-series/)

In al zijn retro-zijn vind ik het echt een plaatje. En die korrelige granietachtige wijzerplaat heb ik niet eerder gezien.
Het lef om te dragen moet nog groeien, NOS reserveband is in aantocht zodat ik me geen zorgen hoeft te maken om krasjes (als risicomanager ben ik nogal risico avers :wink:).

Wat vinden jullie?
Ik mis trouwens in het doosje de plastic standaard om het horloge omheen te doen, dat is het enige minpuntje. Hebben jullie enig idee waar ze deze in verschillende formaten verkopen?

12 likes

Wow, gave aanwinst, “eighties verantwoord”!

Leuke set voor een hard core Heuer verzamelaar, maar vind je deze Heuer ook mooi? :wink:

opzich is het ontwerp wel een tweede grote minpunt :sweat_smile::sweat_smile:

Maar goed, als jij hem mooi vindt :+1: Veel plezier er van. :blush:

3 likes

Ik durf voorzichtig te stellen dat ik hem weinig aantrekkelijk vind…

1 like

Haha smaken verschillen. Ik had ook niet verwacht dat ik er zo enthousiast over zou zijn; soms verras je jezelf.

1 like

T blijft een risico, iets kopen op een internetveiling, daarom te meer leuk dat t voor jou goed heeft uitgepakt. Veel plezier ermee!

1 like

Mooi is anders IMO; maar als-ie netjes loopt, en met die originele doos er bij… :+1: Zal alleen maar in waarde stijgen als je 'm netjes houdt.

Pre-TAG ook nog, dus begin jaren '80. Pre-TAG is altijd een “premium” op bijvoorbeeld eBay. Titanium was toen ook nog lang niet zo gangbaar als nu.

1 like

Mijn beste,

Kies je eigen weg, kies je eigen spel en geniet van elk moment!!
Veel draag-plezier dan ook met deze eigenzinnige tijdgenoot.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

7 likes

Mooie vangst, ik vind ‘m wel leuk maar ben niet zo’n fan van gouden strepen op titanium zoals ook de Omega Polaris heeft.
Gewoon ff wennen, veel plezier ermee :+1:

1 like

Ik ben ook nooit zo’n fan van die combi maar in de praktijk is het goud een stuk minder dominant dan op de foto’s lijkt

1 like

Ik vind het persoonlijk nog wel iets hebben,
alleen jammer van de integrated bracelet,
zou mooi staan op rubber

Heeft wel iets jaren 80 look gaaf:slight_smile:

1 like

Geniet van je mooie horloge, heel specifieke stijl. Mischien blijkt het in de toekomst wel een goede investering. (Alles komt terug :blush:)

1 like