Heuer uurwerk in onbekend merk

Ik vind het heel lastig om weer wat te vragen maar goed daar gaat het .
Ik wou met mijn uurwerkjes gaan knutselen en vond iets bijzonders tussen. Een merk genaamd Silstar met een bijzonder uurwerk een FE 4611A die werd gebruikt in de bekende Heuer Monnin.
Ik weet niet als de uurwerk de Franse of Zwitserse uitvoering is en kan niks vinden over de merk Silstar .

Weet iemand iets over deze merk of meer over de uurwerk?

Is fe niet gewoon een stock cuppillard binnenwerk. Dat ga je in verschillende merken terug vinden.

1 like

Ja idd vind je overal maar niet deze concrete dacht ik.

Even voor mijn info; wat is er specifiek Heuer aan dit specifieke uurwerk?

1 like

Twijfelachtig, thermidor gebruikte dit exacte werk ook.

Edit een snelle Google lieverd volgende op,
yema
aurore
Calvy

Allemaal met de FE 4611A

De thermidor wist ik want die heb ik zelf gehad.

http://thewatchspotblog.com/?p=4475

Deze verhaal kwam ik op Google tegen

Dat is een interpretatie foutje van je.

Het gaat er over dat de fe enkel in de monnin gebruikt werd en in geen andere heurer modellen.
Niet dat hij enkel voor dat model gemaakt en gebruikt is.
Het was een stock werk dat gewoon off the shelf verkrijgbaar was. Vandaar dat je er zo veel stukken nog voor vind.

1 like

Bedankt, ik had op gekeken en kwam alleen heuer tegen. Maar ik ga verder kijken👍

Idd had ik anders kunnen schrijven , ik begreep dat de Franse uitvoering in de heuer werd gebruikt en ik weet de verschillen tussen de Frans en de Zwitser niet .

Dit is ook hoe ik het lees :point_up:
De titel is een beetje verwarrend; hoe dan ook is het geen Heuer uurwerk. Het is wel een uurwerk dat ook (oa) door Heuer is gebruikt. Het is ook niet een top-uurwerk te noemen.

Blijft iig de vraag van wie/wat Silstar is. Maar ook vroeger waren er zo ontzettend veel microbrands, natuurlijk. Ik ben benieuwd of er hier over nog wat boven water komt :+1:

3 likes

Ik koop weleens een Franse duikhorloge uit de jaren '70, meer dan de helft van de tijd zit daar een FE 3611 of zijn opvolger FE4611 in.
Op zich een goed te servicen binnenwerk dat heel degelijk loopt
Enkel de overbrenging van de rotor in het automaatgedeelte geeft veel problemen (rad dat doorslipt op het asje)

2 likes

Bedankt voor de tip , ben nog niet aan begonnen maar ga ik rekening mee houden :+1:

1 like