Aangezien ik dus net te laat was voor een Tudor ‘koopje’ kwam ik al vrij snel iets anders moois tegen.
Een Heuer 1000 quartz in mintconditie.
Hij komt blijkbaar uit de jaren '80 en van wat ik gelezen heb zou dat dan van vóór '84 moeten zijn (overgang naar TagHeuer)
Maar is het een aanrader ?
En welk prijskaartje kun je hier aan plakken ?
Ik weet niet wat ze ervoor vragen maar ik zie ze ook voorbij komen voor 800-900 Euro en dat zien ze er niet uit.
Als deze 1000 Euro zou kosten dan zou ik het niet raar vinden of zo. Het is een mooi horloge.
Een stukje Heuer, een stukje Submariner en een stukje Datejust en dat voor een heel andere prijs en nog nauwkeuriger ook
Hij is mooi, hangt af van de rest van je collectie. Heb je nog geen mooie quartz en zie je het voordeel van een dergelijk horloge in, dan ja, mits de prijs marktconform is, maar mocht je eigenlijk een automaat of handwinder prefereren bij dit horloge, doorsparen!
En in tegenstelling tot de lompe Jumbo heeft deze kast sierlijke lijnen en is de kroonbescherming mooi spits.
Toolwatch nodig? Koop een g-shock! Dit stukje geschiedenis is 30 / 35 jaar oud en moet gekoesterd worden door een liefhebber. Als je de jubilee (met pennen) omdoet voelt het eerst prullig maar eenmaal klapperend om de pols ontstaat de glimlach vanzelf.
Gaat het stijgen? Hoewel er in de Heuer scène een explosie heeft plaatsgevonden denk ik dat deze en de Jumbo nauwelijks iets gaan doen.
Maar… geld is maar papier en zo heel veel mint exemplaren zie ik niet op de bekende plekken.
Ik ben er in elk geval blij mee en ik ga dadelijk weer van de matte plaat genieten. Fijne zondag!