Hexagonaal spinneweb horloge :)

Op tokyoflash staan allerlei aparte horloge concepten die ik af en toe bekijk. Eén van de apartere dails is een hexagonaal spinneweb…

Ik heb even uitgezocht hoe het werkt en dat deel ik hier even. Just for fun, en nee ik koop het horloge niet :crazy_face:

De tijd die er op staat is 11:00. Van buiten naar binnen staan de cijfers afgebeeld (dus de buitenste ring is een 1, de volgende een 1 en nog verder naar binnen een 0 en nog een keer 0). Hieronder nog wat voorbeelden die duidelijker zijn (per kleur lees je een cijfer), als er een “batterij” symbool staat is de datum afgebeeld.

Gewoon een ander concept dat ik tegen kwam

15 likes

Dat duurt een kwartier voordat je weet hoe laat het is…:grimacing:

9 likes

Oei… erg leuk en prachtig design, maar voor mij veel te moeilijk de tijd af lezen. Net zoiets als een binair uurwerk.

“Hoe laat is het?” … uuhh wacht even… momentje even rekenen… nèh dank je…

1 like

Hehe, wel prachtig gevonden. Maar jah, voordat je er achter bent hoe laat het is, ben je een kwartier verder (of je moet uiteraard buitengewoon intelligent zijn… daar reken ik mezelf niet onder).

3 likes

Ik kan dit soort out of the box ideeën wel waarderen. Beetje vreemd maar wel lekker. Dank voor het delen!

3 likes

Grappig concept, maar niet heel praktisch lijkt me.

1 like

Sorry maar dit gaat me boven de pet geloof ik :flushed:

Je moet je ogen gewoon een beetje dichtknijpen (niet te ver) en dan per kleur het getal zoeken wat erop lijkt. Niets rekenen dus. Grappig, maar toch niet helemaal mijn ding.

1 like

Waarom in godsnaam in een zeshoek? Een rechthoek/vierkant was vele malen gemakkelijk af te lezen geweest met behoud van concept

Pfoe, leuk bedacht… maar zo ontiegelijk onpraktisch :slight_smile:

Display zou ik misschien nog mee kunnen leven, als een soort van praatjesstarter… maar de rest erom heen is echt niks voor mij :slight_smile:

Leuk concept. Het is niet zo moeilijk lezen, zoek gewoon per kleur watvoor cijfer je erin herkent en lees van buiten naar binnen.

Mijn enige vraag is waarom ze in hemelsnaam de kast er uit hebben laten zien als een verroeste ketting?

Eigenlijk relatief simpel en snel af te lezen. Je leest hem af van buiten naar binnen en met een beetje fantasie goed af te lezen.

Rood eerste getal, groen 2e getal, geel 3e getal en blauw is het vierde getal.

Spinnen maken geen vierkante webben…

1 like

Hoe laat is het…?

Wacht, pak Ff de telefoon erbij

1 like

Zoiets?

Hee, is dat nou gewoon een hexagonale lcd display? Geing wel hoor. Je zal maar kleurenblind zijn zeg.

1 like

Hier was ik het al kwijt… Leuk al die dingen maar geef mij gewoon maar 2 wijzers.

1 like

Ze begonnen met het moeilijkste voorbeeld :slight_smile:

3 likes

haha, Godzilla had ook maar 1 hersencel :wave:t3: :joy: :joy: :joy:

Alsof iemand hier een horloge koopt om de tijd op af te lezen🤪

2 likes