Hi medeliefhebbers,
Thomas hier! Nadat ik in 2015 lid ben geworden van Horlogefreaks op Facebook, heb ik in 2017 een account aangemaakt op dit mooie forum (voor die tijd aandachtig meegelezen ).
Ik vond het vandaag tijd me eens aan iedereen voor te stellen.
Vanaf 2014 begon de passie voor horloges. Een collega op mijn stagebedrijf vertelde enthousiast over zijn horloges. Niet alleen over de historie van de merken, maar ook over de techniek achter de uurwerken. Het duurde niet lang voordat zijn enthousiasme ook op mij oversloeg.
’s Avonds zocht ik meer informatie op over de merken in de voor mij nog redelijk onbekende ‘horlogewereld’. De techniek achter een mechanisch uurwerk vond ik zo fascinerend, dat ik besloot dat ik ook graag zo’n horloge wilde gaan dragen.
Van mijn eerste twee salarissen op mijn stage kocht ik mijn eerste mechanische horloge: een Tissot LeLocle; nog steeds een horloge wat regelmatig om de pols schittert.
Nu het vuurtje was aangewakkerd, hield ook na deze stage de passie voor horloges mij in zijn greep.
In de tussentijd zijn er diverse horloges aangekocht en enkele weer verkocht. Hieronder vind je horloges die op dit moment nog in de collectie zitten, waarbij de Tissot Stadium, Omega en Datejust (16013) de meeste draagtijd krijgen. Met name vintage spreekt me erg aan. Ook foto’s van de horloges maken doe ik graag in m’n vrije tijd.
Voor degenen met Instagram lijkt het me leuk om medeliefhebbers te volgen. Je vindt me op @ horlogefreak.
Ik hoop nog veel van jullie te mogen lezen !