Recentelijk heb ik een Zenith chronomaster met witte plaat gekocht. Bij bevalt erg goed, maar ik merk dat het (wat) overlap heeft met enkele andere horloges.
Dit is wat ik nu heb:
Ik merk dat vooral de eerste 3 zo op deze overzicht foto erg in elkaars vaarwater zitten.
Voor de chronomaster heb ik ook een witte rubberen zealande bandje en een zwarte onderweg. Dit maakt de overlap met de SM300m (die ik 95% vd keren op rubber draag) groot. Echter vind ik dat model wel erg tof.
De speedy overlapt weer met de chronomaster. Echter kan ik deze op leer/nato dragen.
De IWC ben ik mentaal afscheid van aan het nemen. Echter heb ik dan niks meer voor al mijn nato’s. Ik overweeg een BB58 als substituut. Iemand anders een leuke bandenswapper (20mm) als alternatief?
Ik vraag me vooral af wat ik met de overlap horloges en de IWC kan doen.
De Gshock mag ook gaan. Echter krijg ik daar zo weinig voor terug dat ik er toch niet echt wat leuks nieuws voor kan kopen.
De Rolexen in de verzameling mogen sowieso niet weg.
Wbt upgrade/wisselen in de verzameling kunnen er evt nog wat centjes bij.
Ben wel benieuwd wat jullie zouden doen in mijn geval.
Maar de één is een chrono en de ander een duiker. Dus ik vind het wel meevallen. Qua kleurstelling, tja, daar valt over te twisten. Ik vind de stijl van Zenith heel anders dan die van Omega, dus ik zou me er persoonlijk niet aan storen om deze beiden in de collectie te hebben.
Dat ‘alles’ een beetje overlapt is op zich niet zo raar toch? Heeft met je smaak te smaken. Dus als je iets wil wisselen, kijk eens helemaal ‘out of the box’. Iets waarvan je totaal niet zou verwachten dat je 't ooit zou kopen, maar toch … je zit een beetje aan de luxe kant, dus bijvoorbeeld iets Glashütte-achtigs ofzo. Maken mooi spul! Wat je weg ‘moet’ doen? Alles waarbij je twijfelt.
Had ik al laten doorschemeren dat ik de Zenith, die incoming is, echt supergaaf vind? WOW! Ik zou persoonlijk de rest allemaal wegdoen. Zelfs de Rolexen, want ûh wat mot je ermee behalve op termijn cashen.
Omdat je wilt sparren…weet je zeker dat die DJ met diamantjes niet gewoon een HF fase is? Ik zou die laten gaan. Heb je 2 geweldige Rolex over. Omega SMPc ook weg. De IWC wil je kennelijk kwijt. Dan een mooie upgrade naar een dresswatch. Ach is ook maar een mening.